Navkljub aferam v zvezi z dizelskimi motorji in izpuhi v zadnjih dveh letih bo Porsche še naprej razvijal bencinske in dizelske motorje.
Dan, ko bo Porsche uradno začel s prodajo že nekaj časa napovedanega modela Mission E, je vse bližje. Če pri tem v obzir vzamemo še dejstvo, da so Nemci pred kratkim predstavili novo hibridno različico Panamere, ki s 680 'konji' pod pokrovom motorja meji že na superšportni avtomobil, se je verjetno že marsikateri avtomobilski navdušenec ustrašil, da se bo Porsche osredotočil izključno na proizvodnjo električnih avtomobilov. A prvi mož oddelka za finance pri Stuttgartskem podjetju Lutz Meschke miri, da temu ne bo tako.
Podjetje je sicer trenutno v odlični formi, že nekaj let zapored beleži 15-odstotno stopnjo dobička na letni ravni, avtomobili se prodajajo odlično, zato si že sedaj lahko privoščijo velika vlaganja v razvoj električnih avtomobilov. Meschke ob tem dodaja, da so ravno sedaj v fazi, ko so vlaganja v razvoj tovrstnih vozil največja – napovedujejo naložbo v skupni vrednosti 3,5 milijarde evrov – a da se bodo ti stroški počasi začeli zmanjševati.
Polovica novih avtomobilov še vedno dizlov
Ravno dobra kondicija pa podjetju omogoča, da bodo še naprej razvijali motorje na notranje izgorevanje, tako bencinske kot dizelske. Kljub temu, da je bil Porsche vpleten v afero dieselgate, saj je uporabljal Audijeve dizelske motorje, si bodo v podjetju še naprej prizadevali za izdelavo čim bolj čistih motorjev. Na trgu namreč zanje še vedno velja veliko zanimanje, saj je danes kar polovica novih štiri in petvratnih Porschejevih avtomobilov – Panamera, Maccan in Cayenne – opremljenih z dizelskim motorjem. Z izdelavo tovrstnih pogonskih sklopov bodo tako nadaljevali dokler bo le mogoče in hkrati finančno smiselno.
Jure Šujica
foto: Porsche