Aktualna generacija je hkrati pripomogla k prodaji milijontega primerka modela 911.
V tem tednu, pravzaprav že danes, se v ameriškem mestu Los Angeles začenja tradicionalni avtomobilski salon, ki pa bo letos postregel s številnimi pomembnimi novostmi. Ena izmed njih, o kateri bomo poročali še danes, je tudi nova generacija legendarnega Porschejevega športnika, modela 911. Znamka iz Stuttgarta je ob tej priložnosti pripravila pregled 'življenja' modela s tovarniško oznako 991.
Razlogov za to je brez dvoma veliko. Če zapišemo, da je šlo za najbolj dovršeno izdajo modela 911, še nismo povedali prav veliko. A napredek, ki ga je, gledano s tehnološkega vidika, prinesel leta 2011 predstavljeni 991, je vsekakor velik. Ne nazadnje je z vmesno pomladitvijo postal prvi Porsche 911 z aktivno aerodinamiko, ki jo je povzel po modelu 918, predstavljenem leta 2013.
Prvi 911 Carrera s turbo puhalom
Od predhodnika precej večji (za 10 centimetrov se je podaljšala zgolj medosna razdalja) 911 je bil hkrati tudi prvi predstavnik svoje vrste, ki je v 'osnovno' različico z oznako Carrera vpeljal turbo puhalo. To je bilo vgrajeno (šele) po pomladitvi leta 2015 in v skladu z vse strožjimi okolijskimi normativi, s čimer je tako edina izvedba brez prisilnega polnjenja ostala tista z oznako 911 GT3 ter vse njene izvedenke. Prav turbo puhala so prispevala k predstavitvi najmočnejše izvedbe modela 911, GT2 RS s 700 'konji' (514 kilovati) pod motornim pokrovom, ki je pred dobrim letom dni osvojila (zdaj že izboljšani) rekord steze Nordschleife.
Hkrati s tehnološkimi novostmi pa je (za zdaj) še aktualni 911 prinesel veliko oblikovnih sprememb. Zaradi daljše medosne razdalje je namreč njegova podoba veliko bolj mišičasta, precej bolj zajeten pa je zadnji del vozila z velikim odbijačem in manjšimi LED-žarometi. A bolj kot s tem je s svojo podobo (večinoma) navdušila različica Targa, s katero je Porsche po nekaj desetletjih obudil znameniti srebrni zaščitni lok nad kabino in kupolasto oblikovano zadnje steklo. Sodeč po prvih fotografijah podoba njegovega naslednika ne bo bistveno drugačna.
Kakorkoli že, 911 z oznako 991 je pustil v zgodovini modela velik pečat, hkrati pa je v 'njegovem' obdobju, natančneje maja 2017, na ceste (in v Porschejev) muzej zapeljal milijonti Porsche 911; do konca letošnjega oktobra pa je bilo proizvedenih 1.049.330, od tega 217.930 zadnje generacije. Nasvidenje torej, 991, pozdravljen, 992.
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj