Porsche se vrača v preteklost: GT4 in Spyder po novem z atmosferskim motorjem in ročnim menjalnikom

18. 6. 2019 | Jure Šujica
Deli

Večji motor sicer prinaša tudi večjo težo, a naj bi bila oba avtomobila neprimerno hitrejša od predhodnikov.

Porsche je že pred časom iz ponudbe klasičnih modelov Cayman in Boxster umaknil šestvaljne bencinske motorje in jih v imenu ekologije (ter nenazadnje nekoliko nižje cene) zamenjal s turbo puhali podprtimi štirivaljniki. Oba modela sta ob tem dobila tudi novo skupno oznako, 718. A čeprav so se v Stuttgartu odločili za zmanjševanje prostornine in števila valjev pri klasičnih izvedbah, pa so še vedno pustili nekaj prostora za športne izvedbe obeh modelov.

Včeraj so tako pri Porscheju predstavili dva novinca v ponudbi, izvedbi 718 Spyder in pa 718 Cayman GT4. Kljub očitnim karoserijskim spremembam (prvi je kabriolet, drugi ima trdo streho), gre pri obeh avtomobilih v osnovi prvič do sedaj za tehnično enaka modela. A kar je najpomembneje je to, da je pod pokrovom ostal šestvaljnik s štirimi litri prostornine – v osnovi enak, kot ga je imel Cayman GT4 prejšnje generacije oziroma 0,2 litra večji kot motor zadnjega Spyderja.

Prvič preko 300

Štirilitrski pogonski agregat temelji na motorju, ki ga je Porsche namenil aktualni generaciji modela 911 Carrera, le da so z njega odstranili turbo puhala. Ne glede na to pa je motor sposoben proizvesti 420 'konjev' oziroma 309 kilovatov moči, s čimer bosta GT4 in Spyder pridobila 26 oziroma 33 dodatnih kilovatov zaloge moči. Sicer pa bosta oba novinca po godu voznikov stare šole. Ne le, da bosta opremljena z atmosferskimi motorji, moč se bo na kolesa prenašala zgolj preko šeststopenjskega ročnega menjalnika. Mimogrede najvišja hitrost bo pri obeh avtomobilih prvič presegla 300 kilometrov na uro: pri Spyderju bo znašala 301, pri GT4 pa 304 kilometre na uro.

Kupila božično drevo, a ga hitro zavrgla: v krošnji neprijetno presenečenje

Pričakovano pa bo na cesti od obeh dominiral Cayman GT4. Ta je namreč dobil nov aerodinamični paket, ki v primerjavi s predhodnikom prinaša do 50 odstotkov več potiska k tlom – 30 odstotkov tega pade zgolj na račun usmerjevalnika pod vozilom. Bodo pa lastniki GT4 lahko ob nakupu izbrali tudi možnost paketa Clubsport, ki za večjo varnost na dirkališčih, kamor se bo podalo nemalo voznikov, prinaša jekleno varnostno kletko, gasilni aparat in pa šest-točkovni varnostni pas.

 

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?