Porsche z novo tehnologijo stopil na prste tatovom klasičnih avtomobilov

22. 12. 2018 | Jure Šujica
Deli

Sledilni sistem bo tako rekoč nemogoče izključiti, namenjen pa bo skoraj vsem klasičnim Porschejem, pa tudi tistim z nekoliko novejšo letnico izdelave.

Porschejevi klasični avtomobili že nekaj let veljajo za ene izmed najbolj zaželenih med avtomobilskimi zbiralci. Cene tako iz leta v leto naraščajo tudi še nedavno nepriljubljeni generaciji z oznako 996, ki velja za prvo generacijo modela 911 z vodno hlajenim motorjem. Z večjo priljubljenostjo vseh generacij vozil pa posledično rastejo cene vozil in ne nazadnje zanimanje zanje med avtomobilskimi tatovi. Slednjim pa se je zdaj odločil na prste stopiti kar Porsche, ki je lastnikom starodobnikom pripravil nov sistem za povečanje varnosti njihovih avtomobilov.

Sistem, poimenovan Porsche Classic Vehicle Tracking System, je tako namenjen in prilagojen skoraj vsem generacijam klasičnih avtomobilov znamke Porsche, od modela 365, prvega serijskega modela znamke Porsche, v katerem je bila speljana še šestvoltna električna napeljava, pa do superšportnika Carrera GT. Sestavljen je iz glavne enote in več senzorjev, ki so na različnih mestih avtomobila in ves čas nadzirajo dogajanje ter vozniku javljajo morebitne nepravilnosti.

V prihodnosti še več funkcij

Sistem deluje po Evropi, njegova največja prednost pa je poleg številnih senzorjev tudi v tem, da lahko nepravilnosti javi tudi in predvsem takrat, ko avtomobil zaradi odklopa in ponovnega odklopa akumulatorja izgubi napajanje. Sistem se namreč v tem primeru ne bo resetiral, ampak bo sprožil signal, prek katerega ga bo lastnik brez težav sledil po Evropi. Sistem je poleg tega sposoben zaznati morebitne motilce GPS-signala, ki bi onemogočili delovanje senzorjev, poleg tega lahko celo onemogoči ponoven vžig vozila po tem, ko je ugotovljeno, da je bilo vozilo odtujeno.

A to še zdaleč ni vse, pojasnjuje Aleksander Fabig, vodja oddelka za klasične avtomobile pri Porscheju. »V prihodnosti bomo sistem nadgradili do te mere, da bo lastnik vozila lokacijo tega lahko vsak trenutek v realnem času spremljal prek mobilnega telefona, sprožil pa se bo v trenutku, ko bo nekdo želel ukrasti vozilo. V idealnih okoliščinah bo tako sistem preprečil, da bi avtomobil odkrili, še preden bi izginil iz obzorja.«

Pričakovati je, da bo sistem v realnosti kljub relativno visoki ceni šel relativno dobro v prodajo. Zanj bo namreč treba odšteti začetnih 1.000 evrov, nato pa še vsak mesec po 20 evrov, v kar bo vštet nadzor Porschejevega centra. Ta znesek pa je v končni fazi še vedno zanemarljiv v primerjavi z vrednostjo posameznega avtomobila.

Novo na Metroplay: Ko se govori o hierarhiji, je že prepozno | Bine Volčič in Žiga Faganel