Industrija na prehod večinoma že pripravljena, številne države članice EU (tudi Slovenija) precej manj.
Kar se je pred dnevi napovedovalo, je sedaj postalo resničnost. Evropska komisija je namreč potrdila predlog zakona, po katerem naj bi v prihodnjih 14 letih povsem prepovedali prodajo novih vozil z motorji z notranjim zgorevanjem. Okoljevarstveniki so nad odločitvijo Evropske Unije oziroma komisije navdušeni, pri čemer pa gre le za del načrtov Unije za čistejše okolje.
Gre namreč za del načrta, poimenovanega Fit for 55, po katerem naj bi Evropska Unija do leta 2050 postala ogljično nevtralna družba, ne le v prometu, pač pa tudi na ostalih področjih. Hkrati omenjeni predlog predlaga zaostritev na področju zmanjšanja izpustov do leta 2030. Po aktualni zakonodaji bi morali namreč izpuste CO2 do leta 2030 zmanjšati za 37,5 odstotkov v primerjavi z letom 1990, po novem predlogu pa naj bi ta številka znašala že 55 odstotkov.
Današnja potrditev predloga sicer še ne pomeni, da bo predlog tudi sprejet. Še vedno ga morajo sprejeti tudi države članice EU oziroma Evropski parlament in članice Evropske Unije, ta proces pa bi v najslabšem primeru lahko trajal tudi do dve leti. To sicer pomeni, da bi morali v državah EU pospešiti reševanje vprašanja zadostnega števila električnih polnilnic po državah ter proizvodnjo zelene elektrike – vprašanj, ki so še posebej v Sloveniji zelo pereča.
Avtomobilska industrija je na drugi strani na morebitne hitre spremembe že zelo pripravljena, vsaj sodeč po napovedih o prehodu na e-mobilnost. Večina največjih avtomobilskih znamk je namreč že napovedala prehod na proizvodnjo izključno električnih avtomobilov, to pa naj bi storili med letoma 2028 in 2035.
Evropa bi s sprejetjem ukrepov postala prva ogljično nevtralna celina, pri čemer pa velja, da že sedaj k onesnaževanju zraka pripomore najmanjin sicer le okrog 10 odstotkov vseh emisij, avtomobilski promet pa predstavlja 12 odstotkov vseh emisij, ki jih v zrak izpustimo v Evropi.