Nedavno objavljena raziskava Eurostata opredeljuje dejavnike, ki določajo končno ceno, avtomobilov na posameznih trgih.
V končni ceni novih avtomobilov niso vidni dejavniki, ki vplivajo na to, koliko bodo morali kupci razknjižiti s svojih računov. Proizvajalci avtomobilov svoje cenike spreminjajo glede na trg, glede na povprečni dohodek na prebivalca, ugotovljene preference, konkurenco in predvsem davčne ravni posameznih držav. Zato je lahko enak avtomobil z zelo podobnim nivojem opreme, naprodaj po različnih cenah.
V poročilu, ki ga je pripravil statistični urad Evropske unije Eurostat je uporabljena podrobnejša metodologija, z analizo različnih trgov in ustvarjenim povprečnim indeksom 100, na podlagi katerega je izdelana primerjava pozitivne in negativne razlike med novimi in rabljenimi vozili.
Najdražji na Danskem, Slovenija pod povprečjem
Znotraj EU je Danska država z najdražjimi avtomobili, saj so cene za 19,1 % višje od povprečja, iz preprostega razloga, ker so avtomobili zelo visoko obdavčeni. Ta razlaga velja tudi za Islandijo (18,1 %), Nizozemsko (14,3 %), Irsko (10,3 %) in Švico (10,2 %), kjer so cene vsaj 10 % višje od povprečja EU. Manjše razlike (med 6 % in 3 % višje) so v drugi skupini držav, v Albaniji, Belgiji, na Finskem, v Avstriji in na Portugalskem.
Najcenejši državi za osebne avtomobile sta Severna Makedonija in Slovaška z 12,3 % oziroma 11,4 % nižjimi cenami od povprečja EU. Tudi Slovenija (8,7 %), Ciper (8,6 %), Češka (8,4 %), Norveška (8,3 %), Latvija (7,5 %), Črna gora in Poljska (obe po 7,2 %) so relativno cenejše.
Italija, Francija in Nemčija so skoraj točno na sredini
Med največjimi evropskimi trgi sta Italija in Francija tik pod povprečjem (0,3 in 0,2 %), medtem ko so v Nemčiji cene le 0,4 % nad povprečjem. Med štirimi največjimi gospodarstvi EU je Španija najcenejša država za osebne avtomobile, saj so cene tam nižje za 3,8 %.
Druga zanimiva ugotovitev se nanaša na različne vrste športnih terencev, ki zdaj predstavljajo približno 60 % vseh registracij. Eurostat je tukaj primerjal spremembe cen med letoma 2018 in 2024. Največje povečanje (36 %) je bilo pri modelih segmenta C v Nemčiji, Franciji in Italiji, sledili pa so jim modeli segmenta B s 34 %.
 
                     
                         
                         
                         
                        
 
                            

