Bosta ti dve tožbi zatresla Volkswagnova tla? V vsakem primeru gre za stomilijonske zneske ...

9. 3. 2024 | Gregor Žvab
Deli

Pred dobrima dvema letoma je pri Azorih na dno Atlantskega oceana potonila tovorna ladja Felicity Ace. Na krovu je nosila okoli 4.000 avtomobilov, predvsem znamk Volkswagnovega koncerna. Domnevni razlog za požar in potopitev pa je tudi povod za dve tožbi.

Vrednost dragocenega tovora (ki sicer sedaj dela družbo ribam na dnu Atlantika) je težko oceniti, nekaj pa je jasno - škoda je ogromna! Ladja je namreč prevažala avtomobile predvsem Volkswagnovega koncerna ter kar nekaj zasebnih avtomobilov, ki pa so tudi precej redki.

Lamborghini je moral znova zagnati proizvodnjo Aventadorja

Na ladji je bilo med drugim 1.117 Porschejev, 1.944 Audijev, 561 Volkswagnov, 189 Bentleyjev in 85 Lamborghinijev. Med slednimi je bilo tudi 15 Aventadorjev LP 780-4 Ulitmae. Gre za različico, s katero je Lamborghini končal proizvodnjo Aventadorjev, a so zaradi nesreče proizvodnjo ponovno zagnali in kupcem izdelali zadnje primerke avtomobila, katerega cena je bila okoli pol milijona evrov.

Profimedia

Ladja z dragocenim tovorom je bila na poti iz nemškega Emdna v ameriški Daisville, ko jo je 16. februarja 2022 v bližini Azorov zajel požar. V naslednjih dneh jim ga je sicer uspelo pogasiti in ladjo pripraviti na vleko do Rotterdama, a je prvega marca potonila.

Znanstvenike osupnile veverice, ki so spremenile vedenje: postale so mesojede

Je Volkswagen res skoparil z informacijami?

Volkswagen zdaj toži družbo Mitsui O.S.K. Lines (MOL), ki je ladjo Felicity Ace upravljala, in zavarovalnico Allianz, pri kateri je bila ladja zavarovana. V tožbah tožnika zatrjujeta, da je do katastrofe prišlo zaradi požara na bateriji enega izmed Porschejevih avtomobilov, ogenj pa se je nato razširil na celotno ladjo in posledično povzročil njeno potopitev.

Automotive news Europe/Reuters

Tožba se sicer ne nanaša direktno na požar in baterijo, temveč na dejstvo, da Volkswagen ladjarju ni podal dovolj informacij, za kako nevaren in vnetljiv tovor gre ter kakšni so preventivni postopki ob prevozu električnih avtomobilov.

Tožba sicer že nekaj mesecev stoji, ker sta obe strani vstopili v mediacijo, a je vprašanje, kako se bo, če se bo, le ta rešila. V vsakem primeru bodo stroški nesreče ogromni, saj je skupna škoda, ladje, avtomobilov in stroškov reševanja, ocenjena, po besedah združenja univerz Russel Group, na približno 420 milijonov evrov.

Preberite še:

Novo na Metroplay:  Novinar izza nagrade | N1 podkast s Suzano Lovec