Pravijo, da bo električni novinec služil predvsem promociji predsednika

31. 10. 2022 | Matjaž Gregorič
Deli

Turčija piše zgodovino s svojim prvim električnim avtomobilom in prvim modelom, ki ga je v celoti razvila in izdelala tamkajšnja avtomobilska industrija.

Nova tovarna avtomobilov Togg je začela delovati 29. oktobra, prav na dan 99. obletnice ustanovitve Turške republike. podjetje v mešani lasti je bilo ustanovljeno leta 2018 z namenom narediti Turčijo bolj neodvisno od tujih proizvajalcev avtomobilov.

Načrt za naslednje leto je proizvodnja približno 17.000 do 18.000 električnih vozil iz proizvodnih obratov v bližini Istanbula, kjer bi letno lahko izdelali do 175.000 avtomobilov, kar je cilj, ki ga želijo doseči v naslednjih petih letih. Čeprav tovarna že začenja proizvodnjo, bo minilo še nekaj časa, preden bodo prvi električni modeli prišli na ceste, predvidoma bo to do marca prihodnje leto oziroma nekaj mesecev pred turškimi predsedniškimi volitvami.

Kritiki predsednika Recepa Tayyipa Erdogana in njegove stranke AKP so prepričani, da uporablja Togg za povečanje svojih možnosti za ponovno izvolitev in da je prvi turški električni avtomobil, predvsem Erdoganov prestižni projekt; nenazadnje je turški predsednik botroval uradnemu zagonu proizvodnje, kar seveda ni ostalo neopaženo.

Javnost je pričakovala, da bo novinec ljudski avtomobil s tem primerno dostopno ceno, vendar je slika povsem drugačna. Togg namreč načrtuje  zanj iztržiti 900.000 turških lir (približno 50.000 evrov), kar je za večino ljudi v Turčiji odločno predrago, kajti povprečni kupci bi za nov avtomobil lahko odšteli pol manj.  Bodo pa čez leto ali dve ponudili cenovno ugodnejši model.

Visoka cena pa ni edino razočaranje potencialnih kupcev. Turčija tudi nima potrebne infrastrukture za lastnike električnih vozil. Poleg tega je električni prvenec v precejšnji meri odvisen od uvoženih komponent, na primer baterij, motorjev in nekaterih električnih sistemov.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja