Novi električni Mercedes se je prvič pokazal javnosti - a le znotraj.
Mercedes-Benz razred S končno dobiva težko pričakovanega brata, ki mu bo lahko kos. Najprestižnejši limuzini v ponudbi stuttgartske znamke se bo namreč pridružil še en, prav tako prestižen model, ki pa go za razliko od prvega poganjala elektrika. Seveda gre za težko pričakovano električno limuzino, poimenovano EQS, ki bo, kot vse kaže, že kmalu uzrla luč sveta. Pri Mercedesu so se namreč odločili in predstavili celotno kabino vozila.
Čeprav se je govorilo, da si bosta oba avtomobila tehnično precej sorodna, pa se EQS v kabini precej razlikuje od malenkost starejšega razreda S in čeprav bi že pri slednjem težko zapisali, da gre za v kakršnemkoli pogledu zastarel avtomobil, je notranjost prihajajočega novinca naravnost futuristična. Klasične armaturne plošče namreč praktično ni več, namesto nje oziroma dodatkov iz lesa, aluminija, ali pa recimo ogljikovih vlaken pa se pred voznikom in sovoznikom nahaja le velika steklena plošča, pod katero se skriva LCD zaslon.
No, govora ni o enem, pač pa treh zaslonih, pri čemer je prvi namenjen instrumentni plošči, druga dva pa infozabavnem sistemu. Ob dejstvu, da premer omenjene plošče znaša kar 141 centimetrov, zato niti ni presenetljivo, da je uporabi namenjenega kar četrt kvadratnega metra (oziroma 2.432 kvadratnih centimetrov) površine.
Nov zaslon so pri Mercedesu poimenovali Hyperscreen, že njegova izdelava pa je podvig svoje vrste. Omenjeno stekleno površino, ki je izdelana iz enega kosa so namreč oblikovali v treh dimenzijah in pri temperaturi 650 stopinj Celzija, saj so le tako lahko dosegli homogeno površino brez šivov, stikov ali kakršnihkoli motenj. Posledica tako velikega zaslona je sicer tudi ta, da bodo vozniku in sovozniku najpomembnejše funkcije na voljo ves čas, brez da bi morali dostopati do dodatnih menijev.
Najbolj aerodinamičen avtomobil v zgodovini
Sicer pa se presežki tu še ne končajo. Čeprav novinec na svojo dokončno predstavitev še čaka, pa so pri Mercedesu razkrili še nekaj zanimivih podrobnosti. Avtomobil bo tako recimo sposoben prefiltrirati in preprečiti vstop v kabino 99,65 odstotkom vseh trdih delcev. Za poganjanje omenjenega infozabavnega sistema bo medtem skrbela procesor z osmimi jedri in kar 25 gigabajti delovnega pomnilnika. Sicer pa avtomobil prinaša kar 40 različnih novih izumov, od tega vezanih zgolj na njegov dizajn. Mimogrede, avtomobil bo s količnikom upora Cd=20 postregel z najbolj aerodinamično silhueto na trgu.
Dokončna podoba novega EQS, ki smo ga v zakriti podobi tudi po zaslugi Merc3edesa v minulih mesecih lahko že večkrat videli, bo sicer znana 15. aprila, s tem pa bo predstavljen tudi prvi Mercedes, izključno zasnovan kot električni avtomobil. Hkrati naj bi postal tudi eden najbolj zmogljivih električnih avtomobilov, saj naj bi omogočal do kar 700 kilometrov avtonomije in se tako odkrito zoperstavil Tesli Model S, pa tudi Porsche Taycanu.
Hkrati novinec napoveduje novo dobo električne mobilnosti znamke. Ta naj bi namreč s prihodnjim letom na treh celinah pričela s proizvodnjo kar osmih električnih vozil. »Povečali smo fleksibilnost naših tovarn po vsem svetu in tako dosegli, da lahko hibride, električne avtomobile in vozila s klasičnim pogonom izdelujemo kjerkoli ter glede na potrebe strank na posameznih trgih,« je za Automotive News Europe dejal generalni direktor Mercedesa, Markus Schaefer.
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?