Jasna napoved uveljavljenim igralcem v premijskem razredu - pazite se! Študija, ki bo na trgu enkrat do leta 2026, se jasno ozira tudi proti skoraj pozabljenemu konceptu velikoprostorcev.
Kar nekaj čas so pri Škodi najavljali nov koncept ali študijo - včeraj so jo predstavili izbrani novinarski srenji. V Pragi, kakopak. Zelena, velika, sodobna in samosvoja, bi lahko rekel po prvem razkritju, ob tem pa s posodobljenim logotipom. Ki je pravzaprav že kar nov. Seveda - nov čas, nov logotip. In nove barve, pretežno zelene seveda, ki naznanjajo zeleno prihodnost. Klaus Zellmer, novi šef znamke, ki je več kot suvereno in hkrati sproščeno komuniciral s sedmo silo, prvič v karieri, je namreč najavil pospešeno elektrifikacijo znamke. Do leta 2026 bo Škoda na trg lansirala tri nove električne gnane modele (poleg Visiona prihaja še mali SUV in mestni avto), sledili pa jim bodo še drugi. In do leta 2030 naj bi se delež izključno baterijsko električnih avtomobilov v prodaji znamke v Evropi povečal na več kot 70 odstotkov. Da mislijo še kako resno je Zellmer potrdil tudi z zneski o vlaganjih - v naslednjih petih letih bodo investirali dodatnih 5,6 milijarde evrov v e-mobilnost in 700 milijonov evrov v digitalizacijo.
Največja Škoda v sodobni zgodovini
Nikoli v sodobni zgodovini Škode še ni pokazan model nastopil v javnosti tako suvereno in ležerno hkrati. Predvsem zato, ker v svojo moderni zgodovini Škoda še ni imela avtomobila v petmetrskem razredu, kamor bo (nedvomno) sodil tudi Vision 7S – ko bo seveda do leta 2026 prišel do stanja serijskega modela. In ja – zaenkrat spretna mešanica križanca in skoraj pozabljenega velikoprostorca predstavlja tudi nov oblikovalski jezik, ki so ga ravno tako predstavili izbrano novinarski srenji ob koncu avgusta oblikovalci znamke Škoda, zbrani okoli šefa oblikovanja Oliverja Stefanija. 'Solidno moderno' pravijo novim potezam, s katerimi bodo začeli modelirati nove modele leta 2023, ko se začne nov cikel.
In za doslej precej zadržano znamko, ki je tudi gradila na nekem zelo široko sprejetem oblikovanju, je študija Vision 7S pravzaprav zelo smelo zasnovana. Morda bo kdo v potezah zadka ali čokatega, odločnega prednjega dela z značilno T obliko svetil, ali celo inovativnih ozkih zadnjih luči našel podobnosti s kakšnim drugim modelom (azijskih) znamk, toda velikoprostorec je vendarle povsem originalen – sploh v luči Škode, kot smo jo poznali. Dobrih pet metrov dolg model pri Škodi naslavljajo s sedemsedežnikom – kjer so sedeži razporejeni v prilagodljivi 2+2+2 zasnovi (prostornost zagotavlja tudi dobre tri metre medosne razdalje), sedmi je vpet v osrednjo konzolo med drugo in tretjo vrsto – seveda le kot opcija za otroški sedež. To je menda tudi najbolj varno mesto v avtomobilu …
Dve konfiguraciji sedežev in zaslonov
Poleg tega Vision 7S svojim potnikom omogoča dve različni konfiguraciji notranjosti. Vrtljivi, osrednji zaslon na dotik (14,6 palcev) in pomični elementi poskrbijo za ustrezen ambient v različnih situacijah: za vožnjo ali sprostitev. Volanski obroč je na zgornji in spodnji strani raven ter tako omogoča prost pogled na 8,8-palčni digitalni zaslon kombiniranega instrumenta. Za najpomembnejše vozne funkcije so na voljo ločeni haptični vrtljivi regulatorji, ki imajo za boljšo orientacijo poudarke v bleščeče oranžni barvi.
Tehnično gledano je študija zasnovana na MEB platformi, ki jo bodo seveda nadgradili – tudi z zmogljivejšim baterijskim paketom s 89 kWh, s pomočjo katerega bo imel tak model doseg okoli 600 kilometrov. Več podrobnosti niso izdali, zagotovo pa gre iskati podobnosti v številkah iz ostalih najavljenih in obstoječih (zmogljivejših modelih) modelih na tej platformi. So pa izdali še, da bo mogoče baterijo polniti z močjo do 200 kW.
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"