LEVC je nadaljevanje zgodbe kultnega londonskega taksija. Toda podjetje v lasti Kitajcev in pod vodstvom podjetnega Nemca ima zdaj bistveno bolj smele načrte.
Poznate londonski črni taksi? Verjetno že, toda zgodba o propadu podjetja, ki je izdelovalo kultne taksije od 1908, sega v leto 2013, ko je originalno podjetje propadlo, priložnost pa so videli pri Geelyju. Tako je kitajsko podjetje kupilo LTC, ga preimenovalo v LEVC in vanj vložilo 500 milijonov funtov, predvsem v izgradnjo povsem nove tovarne v Anslyju.
Takrat se je začela za 'black cab' zgodovina pisati na novo … Tovarna se je preusmerila v e-mobilnost, s tem pa v skupini postala tudi referenčni center za razvoj tako elektrifikacije kot lahke gradnje.
Prvi novi model je sledil že leta 2018 – naslednik znamenitega taksija, toda razvojno nov model, z električnim pogonom in podaljševalnikom dosega (range extender), večji in daljši, s sodobno, lepljeno aluminijasto samonosno karoserijo. Pogonski motor (120 kW) je v zadku, baterija v dnu vozila, spredaj je prečno nameščen Volvov 1,5-litrski trivaljnik (60 kW), ki deluje kot generator, ko se baterija (31 kWh) izprazni ali ko so vozne razmere za to primerne.
Ne glede na revolucionaren pristop na področju taksijev ali shuttlov pa se vodstvo zaveda, da tovarna ne more preživeti s tako ozko usmeritvijo. Prvi korak pod vodstvom Joerga Hofmanna, nekdanjega Audijevega menedžerja, je izvozna usmeritev.
Še lani so izvozili 10 odstotkov, letos pa želijo doseči 60-odstotni izvoz. Zgolj s taksijem seveda težko. Zato je bil razvoj lahkega 'zelenega' dostavnika logično nadaljevanje, sploh glede na razvoj trgov in skokovit porast spletne prodaje. Tudi zato, ker so lahko uporabili razvit pogonski sklop in le prilagodili nadgradnjo.
Tako so preuredili kabino, da sprejme dva potnika (sovozniški prostor je v taksiju namenjen prtljagi), nekoliko dvignili celotno strešno linijo (zdaj tik pod dvema metroma), podaljšali karoserijo (5,23 m) in pripravili zaprt tovorni prostor, ki sprejme pet kubičnih metrov in ponuja 800 kg nosilnosti.
Cilj je bil seveda ustvariti okreten, uporaben dostavnik za urbana okolja, mestne centre, predvsem tiste, ki jih zapirajo za klasične motorje z notranjim zgorevanjem. Zato so temu primerne tudi dimenzije in nosilnost, podaljševalnik dosega pa pomeni manj skrbi za doseg. Hkrati s tem so omogočili polnjenje s praktično vsemi polnilnimi močmi in priključki, tako za počasno (AC) kot hitro DC-polnjenje (do 50 kW, pol ure do polne baterije) z obema standardoma ChaDemo in CCS.
Nov model bi naj prišel do kupcev konec tega leta, ko bo znana tudi cena. Že zdaj pa je jasno, da prav poceni ne bo, verjetno pa tik pod 60.000 evri, vsaj na večjih trgih Evropske unije.
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj