Preimera: Peugeot je z revolucionarnim dirkalnikom pripravljen na osvojitev naslednjega Le Mansa

6. 7. 2021 | Jure Šujica
Deli

Oblikovalci in inženirji so se odločili, da na dirkalnik ne bodo namestili klasičnega zadnjega krilca, pač pa bodo vprašanje potiska k tlom reševali na drugačen način.

Dirka za 24 ur Le Mansa, ki poteka v istoimenskem francoskem mestu velja za najprestižnejšo avtomobilsko dirko na svetu, za Francoze, ki omenjeno dirko organizirajo pa je dogodek še toliko bolj vesel, kadar na najvišji stopnički konča domača ekipa, domač proizvajalec. A od zadnjega zmagoslavja je minilo že kar nekaj let. Dosegel ga je Peugeot 908 leta 2009, prav omenjena znamka pa se sedaj po več kot desetletju vrača v svet vztrajnostnih dirk s Peugeotom 9X8 Hypercar.

Da Francozi pripravljajo nv dirkalnik je jasno že nekaj časa, saj nenazadnje veljajo za eno prvih ekip, ki je napovedala sodelovanje v novem razredu hibridnih dirkalnikov, v katerem se bodo predstavili že v prihodnjem letu. Pvi obris novega dirkalnika - a še s starim logotipom - so tako razkrili že septembra lani. Za razvoj novega vozila so zato napeli vse moči in združili oblikovalsko-razvojni center z dirkaškim oddelkom, pri čemer pa so razvili kar nekaj neobičajnih rešitev, še posebej za dirkalne avtomobile.

Najbolj nevsakdanja je tako odsotnost zadnjega krilca, ki se zdi pri takšnih avtomobilih del obvezne opreme že zadnjih nekaj desetletij. Gre namreč za ključen element pri zagotavljanju zadostnega pritiska zadnjega dela k tlom ter posledično oprijema zadnjih koles, pri Peugeotu pa so zadevo rešili z dvema stebričkoma nad zadnjima kolesoma, 'račjim repom' in pa grebenom, ki teče po sredini vozila ter hkrati v motor dovaja svež zrak. S tem so dirkalniku zagotovili zadosten oprijem ter hkrati aerodinamično obliko.

Bencinski e pripravljen, električni še ne

S poimenovanjem novega dirkalnika so pri Peugeotu sledili aktualnemu poimenovanju cestnih avtomobilov, pri čemer pa se je nekoliko zalomilo, saj je ime 908 že nosil njegov predhodnik. Prav zato so namesto ničle uporabili črko X, ki pa ima nekoliko globlji pomen. Označuje namreč tako hibridni, kot tudi štirikolesni pogon, ki naj bi postala ključna elementa vseh Peugeotovih dirkalnikov, pa tudi cestnih avtomobilov po letu 2025. Nenazadnje naj bi bila zasnov dirkalnika precej podobni tisti iz Peugeota 508 PSE – ki ga je zasnovala bolj ali manj enaka ekipa inženirjev.

Ne glede na to pa se bo pod karoserijo dirkalnika skrival precej zmogljivejši pogonski sklop. V zadku vozila se bo namreč skrival 2,6-litrski šestvaljnik z dvema turbo puhaloma in močjo 500 kilovatov oziroma 680 'konjev', ki ga pri Peugetu preizkušajo že od aprila. V sprednjem delu vozila bo medtem še dodaten 200 kilovatov močan elektromotor, ki bo hkrati služil tudi kot generator, a je zaenkrat še vedno v fazi razvoja.