Rekorden doseg je mogoč tudi po zaslugi številnih tehnoloških inovacij, ki ne zajemajo zgolj optimizacije pogonskega sklopa in baterije.
Električno gnani avtomobil dandanes v najboljšem primeru z enim polnjenjem dosežejo največ nekaj 100 kilometrov, v najboljšem okrog 600. To številko lahko sicer v praksi dosežejo le redki, zaradi česar gre še vedno za težavo, ki jim jo očita največ nasprotnikov električnih avtomobilov – poleg hitrosti polnjenja jasno. Pri Mercedesu pa so očitno sedaj dosegli velik preboj naprej. predstavili so namreč prototip avtomobila, ki naj bi bil sposoben z enim polnjenjem prevoziti kar 1.000 kilometrov.
Novinec, pri katerem gre zaenkrat sicer še za koncept, nosi ime Vision EQXX, gre pa za aerodinamično oblikovano limuzino, ki bi morala biti javnosti predstavljena na bližajočem se salonu CES, v Las Vegasu, a je Mercedes tik pred zdajci odpovedal udeležbo zaradi nove različice Covida, omnikron.
Vse sile usmerjene v večji doseg, a brez kompormisov za udobje
Pri novem konceptu se zdi, da so Mercedesovi inženirju staknili glave in optimizirali praktično vse, kar je bilo mogoče – začenši z aerodinamiko. Količnik zračnega upora znaša namreč zgolj 0,17, kar je rekordno nizka vrednost, na katero pozitivno vplivajo tudi aktivne lopute, ki skrbijo za zagotavljanje optimalne temperature pogonskega sklopa in baterije. Zgolj na račun hladilne plošče na podvozju vozila in aktivnih loput, ki se odprejo le ob visokih temperaturah ter pomagajo hladiti baterijski sklop je namreč njegov doseg v normalnih razmerah lahko večji za 20 kilometrov.
Dodatnih 25 kilometrov dosega dodajo 'ultra tanki' solarni paneli na strehi vozila. Ti so sestavljeni iz 117 celic, zasnovani pa so bili na Fraunhoferjevem inštitutu za solarne sisteme, največji tovrstni ustanovi v Evropi. Naloga omenjenih panelov je, da pomagajo napajati pomožne sisteme v vozilu, s čimer glavni baterijski sklop oziroma njegova energija ostaja rezervirana z pogon.
Preberite še: Premiera: Mercedes-Benz EQS: In prišel je tretji
Prav baterijski sklop pa je najbolj revolucionarni element vozila. Njegova kapaciteta namreč znaša okroglih 100 kilovatnih ur, pri čemer pa je sklop kar 50 odstotkov manjši in 30 odstotkov lažji kot pri modelu EQS. Takšen napredek so pri Mercedesu dosegli s povečanjem deleža silicija v celicah ter preoblikovanjem baterijskega sklopa, s čimer so lahko vanj ob enakem volumnu namestili večje število baterijskih celic.
Baterijski sklop bo sicer napajal en elektromotor z močjo 150 kilovatov, 1.750 kilogramov težak avtomobil pa bo tako 100 kilometrov sposoben prevoziti z manj kot 10 kilovatov električne energije. Za primerjavo: Tesla Model S, s katerim naj bi bil EQXX primerljiv, na 100 kilometrov v povprečju porabi 18,6 kilovatnih ur elektrike. Mimogrede Doseg omenjenega EQS-a po tovarniških podatkih znaša 770 kilometrov.
Ob tem pa novinec ne prinaša okolju prijaznih rešitev le na področju pogona, temveč tudi v kabini. Slednjo sicer zaznamuje enodelen zaslon, v katerem so združene funkcije infozabavnega sistema ter instrumentne plošče – EQXX ni zasnovan kot avtonomen avtomobil – ki povezuje oba A stebrička. Za manjšo porabo električne energije so inženirji zvočnike vgradili v vzglavnike, s čimer so skrajšali pot, ki jo zvok prepotuje do uporabnika ter tako zmanjšali potrebo po 'priganjanju' ojačevalca zvoka. Zvočniki so sicer povezani z nizkotonci v sedežih, vse skupaj pa služi tudi glasovnim opozorilom varnostnih sistemov.
Pri Mercedesu bodo koncept začeli preizkušati že v roku pol leta, kljub temu pa ni pričakovati da bo doživel serijsko proizvodnjo. Služil bo namreč preizkušanju novih komponent, ki bi bile lahko serijsko proizvodnjo dosegle v prihodnjih dveh ali treh letih. Ali bo med temi komponentami tudi revolucionarni baterijski sklop, vodja razvoja pri Daimlerju, Markus Schaefer ne razkriva, prav tako pa tudi ne razkriva, kdaj bi bila lahko serijska različica Vision EQXX pripravljena na vstop na trg, saj morajo še vedno preučiti potrebe trga in zanimanje kupcev za takšno vozilo.