Premalno napolnjena pnevmatika? Ni problema, pri Bugattiju vam to sporočijo na daljavo

17. 4. 2018 | Jure Šujica
Deli

To storijo prek vgrajenega sistema za telemetrijo, prvič predstavljenega v modelu Veyronu leta 2004. Zdaj je seveda še precej bolj dodelan in omogoča neprestano povezavo vozila s tovarno

Poznate izraz telemetrija? Tisti, ki nekoliko bolj podrobno spremljate moto šport, veste, da gre za tehnologijo, ki jo dirkaška moštva in dirkači uporabljajo za prenos podatkov o vozilu do mehanikov v delavnici, ti pa tako za vsak sistem posebej vedo, kako deluje, in predvidijo morebitne okvare. Uporabno na dirkališču, malo manj pa v vsakdanjem življenju. Razen če seveda vozite avtomobil znamke Bugatti.

Francosko podjetje z nemškimi lastniki tovrstno tehnologijo uporablja že dlje časa, natančneje od leta 2004, ko je na cesto zapeljal model Veyron. S predstavitvijo modela Chiron so vse skupaj še nadgradili. Po zgledu dirkalnikov formule 1 in serije DTM tako sistem ves čas nadzoruje delovanje 30 komponent vozila, med drugim motorja, menjalnika, svetlobnih teles, klimatske naprave in informativno-zabavnega sistema. V praksi to lahko pomeni do 10.000 signalov v vsakem trenutku.

Tehniki na voljo 24 ur na dan

V praksi sistem, katerega osnova in možgani so 15 centimetrov dolga aluminijasta škatla, ves čas nadzoruje delovanje avtomobila in omenjenih komponent. Če se na kateri izmed njih pojavi okvara ali nepravilnost, sistem prek podatkovnega prenosa javi sporoči 'novico' nadzorni službi v tovarni. Ta deluje 24 ur na dan, prejeti signal pa gre sprva v obdelavo, nato pa se s predlagano rešitvijo oglasijo lastniku vozila, po potrebi pa v najkrajšem možnem času uredijo prihod enega izmed treh tehnikov na lokacijo vozila kjerkoli na svetu. Isti tehnik sicer skrbi za eno vozilo vse od njegovega nakupa.

Javljanje napak pa ni edina funkcija, ki jo sistem omogoča. Komunikacija med vozilom in tehnično službo je namreč lahko dvosmerna, zato včasih pride tudi do situacij, ko tehniki kar na daljavo posredujejo potrebne nadgradnje vozil in s tem bodisi odpravijo napako, bodisi optimizirajo njegovo delovanje. Zbrani podatki so hkrati namenjeni podjetju pri razvoju novih in še bolj izpopolnjenih vozil.

Čeprav se na prvi pogled ne zdi, pa je telemetrija uporabna tudi z vidika varnosti, saj jim pomaga pri iskanju ukradenih vozil. »Na področju telemetrije smo v zadnjih letih v zadnjih letih naredili velik skok naprej,« je dejal Norbert Uffmann, glavni razvojni inženir tega sistema pri Bugattiju. Avtomobil namreč lahko zazna nenavadno dogajanje, kot je prevoz vozila z vlečno službo ali tovornjakom, in to sporoči tovarni, ki na podlagi prijave lastnika sproži iskalno akcijo. »V nekaterih primerih (že pri modelu Veyron) smo tako strankin avtomobil našli, še preden je zapustil državo, v kateri je bil ukraden,« je še dodal Uffmann.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol