Slovenski trg lahkih gospodarskih vozil je po polovici leta za dobro tretjino manjši kot v enakem lanskem obdobju, dobavni roki za nekatere dostavnike tudi daljši od enega leta.
Statistika prodaje lahkih gospodarskih vozil, ki jo objavlja Sekcija za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije, za prvih letošnjih šest mesecev ne kaže optimistične slike, saj je bilo prodanih 22,2 odstotka manj novih dostavnikov kot v prvi polovici lanskega leta. Lanska polletna prodajna bera je znašala 5.258, letošnja pa le 4.090 novih vozil, oziroma 1.168 manj.
Večina prodajnega primanjkljaja, ki je celo večji kot pri osebnih avtomobilih, gre na račun pomanjkanja vozil zaradi zastojev v proizvodnji, ki so posledica pomanjkanja polprevodnikov in nekaterih drugih elektronskih komponent. Prodajalci imajo zato pri nekaterih znamkah velike težave, saj rešujejo naročila oziroma dobave za več mesecev nazaj, hkrati pa morajo kupce seznanjat z dolgimi dobavnimi roki, ki pri nekaterih vozilih, zlasti z zaprtim tovornim prostorom presegajo eno leto. V še večjih težavah so zato obrtniki in podjetja, ki zaradi razširitve poslovanja ali dotrajanosti voznega parka nujno potrebujejo nova vozila.
Med znamkami se je na prodajni prestol seštevka prvih šestih mesecev vrnil Renault, ki ima kar precejšen naskok pred drugim Fordom in tretjim Fiatom. Slednjemu za ovratnik diha četrti Citroen, šele na petem mestu je Volkswagen, ki ima poleg Forda največji prodajni minus v deseterici. Od šestega do desetega mesta so se zvrstili še Opel, Toyota, Peugeot, Mercedes-Benz in Iveco.
Najboljši prodajni rezultat je zabeležil Renault z največjim dostavnikom Masterjem, drugi je Fiat Doblo Cargo, tretja stopnička pripada Fordovemu Transitu Customu, v deseterici pa so še Citroen Jumper, Renault Trafic, Volkswagnova Caddy in Crafter, Ford Transit, Citroen Berlingo in Peugeot Boxer.