Premiera: Audi A3 Sedan se spogleduje s štirivratnimi kupeji

21. 4. 2020 | Jure Šujica
Deli

Daljši in širši novinec na trg prihaja že v prihodnjih dneh.

Štirivratni kupeji so še eden izmed segmentov, kjer nemška prestižna avtomobilska trojica že nekaj let tekmuje za kupce, pri čemer pa se boj počasi seli v vedno nižje segmente. Po Mercedes-Benzu CLA in nedavno predstavljenemu BMW-ju GranCoupe namreč svojega predstavnika v ta razred pošilja še Audi – pa čeprav z že znanim modelom. Novo vlogo namreč v novi, sicer drugi generaciji dobiva A3 Sedan.

Medtem ko je A3 Sedan v prejšnji generaciji deloval še nekoliko zadržano in ni prinašal prevelike karizme, so pri Audiju v drugem poskusu to povsem spremenili. Športen videz so mu namenili že v sprednjem delu, kjer kraljuje zdaj že prepoznavna maska v obliki satovja, še bolj pa se njegov novi karakter opaža na bokih in obliki strehe. Ta se namreč začenja spuščati precej hitreje kot pri predhodniku, zaradi česar je tudi zadek vozila nekoliko daljši. Boki so na drugi strani po zaslugi širokih kolotekov veliko bolj poudarjeni, zaradi česar je mogoče opaziti podobnost z modeli, ki v imenu nosijo oznako RS. Nova oblika je sicer, kot poudarjajo pri Audiju, opazno bolj aerodinamična, kar dokazujejo tudi podatki iz vetrovnika.

Športen, a bolj prostoren

Opažanja o videzu novinca sicer potrjujejo tudi številke. Avtomobil bo namreč ob nespremenjeni medosni razdalji štiri centimetre daljši, dva centimetra širši, vendar pa tudi centimeter višji. Ob tem bo v prvi vrsti po zaslugi nižje postavljenih sedežev še nekoliko več prostora nad glavami, več prostora pa naj bi bilo tudi v predelu komolcev. S 425 litri prostornina prtljažnega prostora ostaja enaka.

Športno naravnani avtomobili so po navadi vozniku naravnani avtomobili in z A3 Sedan ni kaj veliko drugače. Temu v korist govori tudi k vozniku usmerjen delovni prostor, vključno z 10,1-palčnim zaslonom informativno-zabavnega sistema. Ta uporablja platformo MIB 3, omogoča pa številne možnosti povezljivosti, ki bodo med drugim prav prišle tudi upravljavcem flot, saj bo vozila mogoče povezovati v mrežo prometne infrastrukture, povezava z mobilnim telefonom pa bo recimo uporabniku omogočala uporabo navigacijskega sistema, tudi ko bo zapustil vozilo in se do končne destinacije odpravil peš.

Instrumentna plošča bo digitalizirana že v osnovnem paketu opreme, po diagonali pa bo njen premer znašal 10,25 palca. Z višjimi paketi opreme pa bo njen premer nato narasel na 12,3 palca in bo hkrati ponujal tri različne poglede, kot nadgradnjo tega sistema pa si bo mogoče omisliti še projicirni zaslon, ki bo ključne podatke posredoval na vetrobransko steklo.

Motorna ponudba bo zaenkrat omejena na tri različice: dve 1,5 litrski bencinski izvedenki s 110-kilovati moči (150 'konji') in pa dvolitrskega dizla z enako motorno močjo. Čeprav v osnovi enaki, pa se obe bencinski različici razlikujeta v dveh ključnih podrobnostih. Izvedenko A3 35 TFSI bo namreč mogoče naročiti v različici s šeststopenjskim ročnim menjalnikom ali pa s sedemstopenjsko avtomatiko S-tronic, pri čemer bo ta delovala po principu blagega hibrida in tako prinesla dodatnih 50 njutonmetrov navora ter v povprečju 0,4 litra nižjo porabo. Sedemstopenjski samodejni menjalnik (po zgledu tistega iz Volkswagen Golfa) bo za pretikanje med prestavami skrbel tudi pri dizlu.

Audi bo novega A3 Sedan na trg poslal že v prihodnjih dneh, cene zanj pa se bodo začele pri 29.800 evrih, kolikor bo potrebno odšteti za osnovno različico z oznako A3 Sedan 35 TFSI in ročnim menjalnikom. Že kmalu po začetku prodaje se bo ponudba še nekoliko bolj razširila navzdol z manj zmogljivim bencinskim motorjem, temu primerno nižja pa bo tudi cena, ki bo znašala 27.700 evrov.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol