Prvi predstavnik družine Sphere služi kot znanilec prihodnosti, ki sledijo v prihodnih letih.
Pri Audiju smo v zadnjih letih že lep čas vajeni, da radi predstavljajo športne koncepte, ki kasneje doživijo serijsko proizvodnjo. Tako se je recimo zgodilo s TT-jem, kasnje z R8 in nazadnje tudi z modelom e-tron GT. Prav zato se nekako zdi (in številni bi si tega vsekakor želeli), da bi najnovejši koncept iz Inglostadta, prvi izmed treh, ki jih nameravajo predstaviti v bližnji prihodnosti, vseeno lahko doživel serijsko proizvodnjo.
Ne glede na to pa gre za avtomobil, s katerim so šli pri Audiju ven iz območja svojega udobja. Predstavili so namreč koncept pravega potovalnika, dvosed, ki se zgleduje po legendarnem, predvojnem Horschu 853, avtomobilu ene izmed znamk, ki je poleg Wandererja (skupaj sta se povezala v Auto Union), DKW-ja in NSU-ja 'pomagala' ustvariti Audi in ki je leta 2009 slavil v Pebble Beachu na razstavi Concours d'Elegance, kjer se bo letos, že čez tri dni prvi predstavil Skysphere. Oba avtomobila pa povezuje več kot to.
Z dolžino 5,19 metra je novi koncept od omenjenega klasika krajši le za štiri centimetre, z dvema metroma širine pa je na drugi strani precej širši. A dolžina koncepta Skysphere variira. Navedena dolžina je namreč njegova največja, s pritiskom na gumb pa jo je mogoče skrajšati za natanko četrt metra – nekako tako, kot je to omogočal Renaultov koncept Morphoz, a iz popolnoma drugačnih razlogov. In prav po zaslugi prilagodljive dolžine Skysphere velja za avtomobil z dvema osebnostima.
V daljši različici koncept predstavlja rešitev za premagovanje dolgih razdalj v kombinaciji z zvrhano mero udobja. Tedaj se volanski obroč in stopalke skrijejo in obema potnikoma ponudijo kar največ udobja. V tem programu Skysphere namreč postane avtonomno vozilo (četrte stopnje), voznik pa se lahko posveti uživanju in opazovanju okolice ter neba skozi odprto streho avtomobila.
Potovalnik ali športnik
Lahko pa Skyspehre na drugi strani postane čisto pravi športnik. S skrajšanjem celotne dolžine avtomobila (in posledično medosne razdalje od takšne, primerljive z Audijem A8L, do tiste na ravni modela A5) se izklopi tudi program avtonomne vožnje, vozniku pa se ponudi 465 kilovatov moči, vezanih na dva elektromotorja, po eden na vsaki osi. Ob tem je večina pogonske tehnologije nameščena med obema osema, kar je predpogoj za dobro lego vozila na cesti; 60 odstotkov mase se prenaša na zadnjo os vozila, vendar pa je pričakovati, da bo elektronika preprečila morebitna oddrsavanja.
Dodatkov in rešitev, ki bodo zagotavljali pravo športno vožnjo je sicer veliko. K bolj dinamični vožnji tudi skozi zaprte ovinke bo v veliki meri pripomoglo štirikolesno krmiljenje, zračno vzmetenje in pa posamično vpetje koles (s pnevmatikami dimenzij 285/30 R23) preko dvojnih vilic, izdelanih iz kovanega aluminija, tako spredaj, kot tudi zadaj. Ob tem volan s sprednjim kolesnim parom ni povezan preko klasičnega volanskega droga, pač pa za to skrbi elektronika ('drive-by wire'), zaradi česar bo voznik lahko sam izbiral razmerje med obračanjem volana in koles.
Tehnologija novega koncepta pa ne bo skrbela le za zmogljivosti avtomobila, pač pa tudi za novo izkušnjo v kabini. »Nove tehnologije, kot je elektrifikacija, digitalizacija in avtonomna vožnja nam dajejo priložnost, da ustvarimo izkušnjo, ki presega tisto v roadsterjih, kakršne poznamo danes,« je dejal vodja projekta Gael Buzyn. Kabina je tako povsem digitalizirana in vključuje 1.415 milimetrov širok in 180 milimetrov visok zaslon infozabavnega sistema ter je povsem povezana s spletom. V programu avtonomne vožnje namreč omogoča dostop do spleta in ogled video vsebin, iskanje razglednih točk, hotelov in restavracij na poti, pa tudi različnih, po meri izbranih športnih in kulturnih dogodkov.
Skysphere je torej prvi v vrsti konceptov, ki jih bo Audi predstavil v prihodnjih mesecih oziroma po novem letu in s katerimi bo predstavljal podobo sodobnega luksuza ter koncepta potovanj. Koliko tega bomo naposled doživeli v realnem svetu in na cestah, pa bo pokazal čas.
Preberite še:
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del