(Premiera) Bugatti: čas je za vrnitev na dirkališča!

Revolucionarni dirkalnik je Bugattijev poizkus iskanja meja in njihovega premikanja. Gre za eksperiment, ki pa se mu obeta še nekaj več.

(Premiera) Bugatti: čas je za vrnitev na dirkališča! (foto: Bugatti) Bugatti
28. 10. 2020

Kaj če…? Pogosto vprašanje gostilniških debat, ko nekaj ne gre tako kot bi lahko šlo v idealnih razmerah in bi se dalo iztržiti še precej več. Hkrati pa je to tudi vprašanje, ko si ga je Stephan Winkelmann, predsednik Bugattija skupaj s sodelavci predstavil pred časom ob opazovanju njihovega bisera, osemlitrskega 16-valjnega motorja, ki že nekaj časa velja za enega najbolj zmogljivih na svetu. Kaj če? Kaj če bi izkoristili ves njegov potencial? In so ga. Nato pa so ga umestili v povsem nov model, Bugatti Bolide.

Čeprav je Chiron eden najhitrejših avtomobilov v zgodovini, nič manj pa za njim ne zaostajajo niti Divo, Veyron in Centodieci, pa gre pri vseh modelih in njihovih izvedenkah bolj ali manj za 'potovalne' avtomobile, kjer je izrednega pomena tudi udobje obeh potnikov. Vodilo pri novem avtomobilu je bilo ustvariti čim bolj zmogljiv in čim lažji avtomobil in to jim je brž ko ne tudi uspelo.

1.240 kilogramov je teža novega dirkalnika, ki že sedaj ustreza zahtevam vsem regulativam mednarodne avtomobilske organizacije FIA, hkrati pa ob uporabi dirkalnega goriva proizvede kar 1.850 'konjev' ali 1.360 kilovatov moči. To pomeni, da razmerje med težo in močjo znaša le 0,91 kilograma na en kilovat moči: razmerje, ki ga doslej vsaj pri cestnih avtomobilih ni uspelo doseči še nikomur!

Zgornje številke dajejo slutiti, da bo Bolide bolj ali manj nepremagljiv tudi na cesti. Do 100 kilometrov na uro bo tako z mesta sposoben pospešiti v vsega 2,17 sekundah, a še bolj impresiven je podatek o pospešku do 500 kilometrov na uro. Takšno hitrost je namreč sposoben doseči v 20,16 sekundah, še nadaljnjih 13, 36 sekund pa bo potreboval, da se bo po zaslugi keramičnih zavornih kolutov ustavil Teža vsakega izmed njih sicer znaša le 2,4 kilograme.

O najvišji hitrosti Bolida pri Bugattiju zaenkrat še ne govorijo, so pa zato spregovorili o zmogljivostih dirkalnika na dirkališču. V teoriji oziroma s pomočjo računalniških simulacij so namreč ugotovili, da je Bolide sposoben s krogom na starem dirkališču v Nürburgringu opraviti v času 5:23.1, kar je le 3,55 sekunde počasneje od rekorda Porscheja 919 Evo, medtem ko je s krogom na progi Sarthe v Le Mansu sposoben opraviti v času 3:07.0 – sedem sekund hitreje od rekorda razreda LMP1!

Očitno je torej, da gre za precej več kot le predelavo Chirona ali Diva. Ravno nasprotno, pri Bugattiju so avtomobil zasnovali povsem na novo in tako ob relativno prepoznavni silhueti (na sprednjem delu se še vedno nahaja prepoznavna maska v obliki podkve, na bokih pa značilni C profil, ki ga je uvedel Veyron) vsebuje kopico inovacij. Tako gre recimo za prvi avtomobil znamke, pri katerem je zrak usmerjen tudi med dele karoserije, kar na eni strani pomaga pri boljši aerodinamiki, na drugi pa tudi pri hlajenju ter odvajanju toplega zraka stran od vozila.

Ogljikova vlakna in aluminij sta glavna gradnika avtomobila. Z njuno pomočjo jim je uspelo izdelati dvakrat tršo pogonsko gred s težo 1,5 kilograma. Še več, s tiskanjem titana so uspeli izdelati stabilizator kolesa, katerega teža znaša le 100 gramov, hkrati pa zdrži sile, enake 3.700 kilogramom!

Da bi optimizirali pretok zraka so pri novincu uvedli radikalno rešitev napihljivih mehurjev, nameščenih na pokrov motorja in za režo, ki mu dovaja hladen zrak. Ti mehurčki se pri visokih hitrostih po potrebi samodejno napihnejo in tako umirijo ter še dodatno izboljšajo prehod zraka čez karoserijo.

Poleg C profila in podkve pa so na Bolidu eden izmed najbolj prepoznavnih elementov tudi številni elementi v obliki črke X. Kot pojasnjuje Wikelmann s tem poudarjajo eksperimentalno naravo vozila, hkrati pa se klanjajo legendarnemu ameriškemu letalu Bell X-1, prvemu letalu, ki je po zaslugi Chucka Yeagerja uspelo prebiti zvočni zid. Drugi vzornik je bil Bugatti Type 35, ki z 2.000 zmagami na najrazličnejših preizkušnjah velja za najuspešnejši dirkalnik vseh časov.

Kakšna bo usoda Bugattija Bolide zaenkrat še ni znano, a zdi se, da utegne biti svetla. Se Bugatti vrača v svet vztrajnostnega dirkanja? Francozi o tem zaenkrat še ne govorijo, a medtem, ko serijske proizvodnje še niso potrdili, je hkrati tudi še niso zanikali. Upanje, da bo nekaj primerkov zapeljalo tudi na ceste torej ostaja.