Premiera: Dacia Jogger - znan obraz a več vsebine

4. 9. 2021 | Jure Šujica
Deli

Sprednji del bo povsem enak, kot pri Sanderu, a bo imel veliko več litrov in centimetrov.

Dacia Sandero je v osnovi zamišljena kot kombilimuzina nižjega srednjega razreda, ki bo zapolnila potrebe po para ali drugega avtomobila pri hiši, kar pa na drugi strani pomeni da Dacia po odhodu Lodgyja ter Sandera MCV praktično nima družinskega avtomobila, ki bi zares zadostil vsem potrebam povprečne štiri- ali celo petčlanske družine. To še posebej velja, če njeni člani večino časa radi preživljajo v naravi in s številnimi športnimi rekviziti.

Jogger (na prostočasno uporabnost namiguje že njeno ime), najnovejša okrepitev v ponudbi znamke je zato skoraj ključnega pomena za njen razvoj, ali kot pravijo pri Dacii, četrti steber v ponudbi poleg Springa, Sandera in Dusterja. Nenazadnje gre tudi za edini avtomobil v ponudbi, ki ponuja sedem sedežev (tretja vrsta bo predvidoma na voljo za doplačilo), s čimer bo dostojno nasledil omenjenega Lodgy-ja, a še povečal njegovo uporabnost.

Za osnovo vozila je namreč služil Sandero Stepway in tega nikakor ne skriva. Sprednji del vozila je namreč bolj ali manj enak, spremembe pa se nato začnejo pri kabini. Dolžina vozila sicer znaša 4,55 metra, družinsko naravnanost pa narekuje medosna razdalja, ki znaša kar 2,9 metra. Ob tem Jogger ponuja tudi 20 centimetrov oddaljenosti od tal, zaradi česar se zdi, da izdatne plastične zaščite niso zgolj šminka – kako je v praksi bodo pokazali prvi kilometri. In prtljažnik? S 708 litri pri petih sedežih se bo Jogger brez dvoma uvrščal v sam razredni vrh, ob položeni drugi sedežni vrsti pa bo na voljo kar 1.819 litrov prostora.

Z vidika (avdio) tehnike v glavnem večjih novosti v primerjavi s Sanderom ni, razen na samem vrhu ponudbe, kjer bo armaturno ploščo zasedel sistem Media Nav. Ta bo omogočal povezljivost tako s sistemom Android Auto, kot tudi Apple Car Play, pika na i pa je povezava šestih zvočnikov in USB reža. Uporabnost ter udobje bodo sicer povečevali ogrevani sprednji sedeži, samodejna klimatska naprava ter odklepanje prtljažnika na daljavo.

Sistemi za povečevanje varnosti avtomobila so sistem za zaviranje v sili (v sklopu radarskega tempomata), ki premikajoča se vozila zaznava v območju od sedem do 170 kilometrov na uro, stacionarna vozila pa v območju med sedem in 80 kilometrov na uro. Avtomobil bo ob tem opremljen s sistemom za zaznavanje vozil v mrtvem ter pomoč pri parkiranju.

Dacia bo z zbiranjem naročil za nov avtomobil pričela že v novembru letos, v Sloveniji pa bodo prva vozila na voljo februarja prihodnje leto. Ob tem bodo na voljo z dvema pogonskima sklopoma in sicer s povsem novo izvedbo znanega litrskega trivaljnika z močjo 110 'konjev' oziroma 81 kilovatov ter že znanim litrskim motorjem z močjo 74 kilovatov (100 'konjev'), ki bo lahko deloval na plin. V letu 2023 naj bi se nato pridružil ponudbi še hibridni pogonski sklop.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol