Po limuzinskem EQS prihaja sedaj še Mercedesov električni zastavonoša med križanci. Družinska nota je opazna na vsakem koraku. Prvim kupcem bo na voljo v drugi polovici leta
Vsak model znamke Mercedes-Benz, ki ima v imenu črko S je običajno deležen precejšnje pozornosti. Pogosto je namreč povezan z legendarnim modelom, razred S, kar nenazadnje velja tudi za zadnjega novinca, model EQS. Ta je bil sicer predstavljen že pred časom, a le v limuzinski različici. Sedaj pa je luč sveta uzrl še njegov večji brat, z enakim imenom, a dodatkom SUV v imenu.
Preberite še: Premiera: Mercedes-Benz EQS: In prišel je tretji
Kot pojasnjujejo pri Mercedesu gre za tretji model na novi, električni platformi, s katero želijo Nemci, kot samozavestno pojasnjuje Ola Källenius, izdelovati najboljše električne avtomobile, opremljene z najboljšo programsko opremo, za razvoj katere bodo poskrbeli sami.
Čeprav gre pri drugem modelu z oznako EQS za, na pogled povsem drugačen avtomobil, kot pri že znani izvedbi, pa ima par več skupnega kot se zdi na prvi pogled. Po zaslugi enake platforme imata oba enako medosno razdaljo in sicer 3.210 milimetrov. A EQS SUV je vseeno precej večji – oziroma višji. Kar 20 centimetrov višji, skupno pa meri 1.718 milimetrov. Ob tem v dolžino meri 5.125 milimetrov, v širino pa 1.959 milimetrov.
Prostora v izobilju
Zajetne dimenzije avtomobila so seveda skoraj nujne ob dejstvu, da ponuja dovolj prostora za sedem potnikov. Ob tem potnika v tretji sedežni vrsti vseeno ne bosta ravno trpela. Za oba sedeža je namreč, po slikah sodeč, dovolj prostora v vse smeri, vseeno pa se ne bosta peljala tako udobno kot potniki v prvih dveh vrstah. Nenazadnje bo prav vseh pet sedežev standardno opremljenih z elektronskim pomikom. Namesto tretje sedežne vrste pa bo v prtljažniku na voljo dovolj prostora 'za štiri torbe za golf' kot so se slikovito izrazili pri Mercedesu. V praksi to pomeni 565 litrov pri sedemsedežni izvedbi oziroma 645 litrov pri izvedbi, ki ne bo imela 'zasilne' tretje vrste.
Voznikov delovni prostor ne prinaša večjih novosti in je bolj ali manj enak tistemu iz EQS Saloon. Kraljuje mu namreč infozabavni sistem oziroma MBUX Hyperscreen, ki se razteza skoraj po celotni širini avtomobila. No, da ne bo pomote: gre 'zgolj' za veliko stekleno površino, pod katero se skrivajo trije zasloni z različno namembnostjo. Ob tem so pri Mercedesu tudi pri novincu uporabili tako imenovan meni brez dodatnih menijev na nižjih nivojih za dostop do glavnih sklopov.
Infozabavni sistem sicer poganja procesor z osmimi jedri, za hitro delovanje pa bo skrbel kar 24 gigabajtov velik delovni pomnilnik. Z njim dobiva Källeniusova izjava o najboljši programski opremi še dodatno težo.
Pri Mercedesu bodo na trgu ponudili tri različice novega križanca in sicer 450+, 450 4Matic ter 580 4Matic. Prvega bo poganjal en elektromotor z močjo 265 kilovatov, nameščen na zadnji osi. Drugi bo ponujal enako moč, a bo razprejena med dvema elektromotorjema, po enem na vsaki osi. Najmočnejša različica bo s pomočjo dveh motorjev ponujala 400 kilovatov moči, hkrati pa kar 858 njutonmetrov navora. Vsi avtomobili bodo ob tem opremljeni s štirikolesnim krmiljenjem in pa sistemom, ki bo kar 10.000 na minuto spremljal ter prilagajal količino navora, posredovano na vsako izmed gnanih koles.
Čeprav pri Mercedesu niso razkrili, kako velik je pogonski sklop vozila, sestavljen iz 12 modulov, pa je iz podatkov o porabi mogoče izračunati, da njegova kapaciteta znaša 122 kilovatnih ur, enako kot pri EQS. Na to kaže tudi električni doseg, ki je največji pri najšibkejši izvedbi, znaša pa 660 kilometrov z enim polnjenjem – 110 kilometrov manj kot pri limuzini, kar je mogoče upravičiti z višjo karoserijo in težo vozila. Največja hitrost polnjenja bo medtem znašala 200 kilovatov, kar pomeni, da bo do 250 kilometrov avtonomije mogoče zagotoviti v 15 minutah.
Pri ostalih dveh izvedbah bo maksimalen doseg znašal nekaj manj in sicer med 507 ter 613 kilometrov. Poraba bo namreč znašala od 20 do 24 kilovatnih ur na 100 kilometrov. Nizko porabo naj bi sicer pri Mercedesu zagotovili tudi s pomočjo optimizirane aerodinamike. Tej so podredili različne elemente vozila, do oblike platišč, tekalne plati pnevmatik to oblike odbijačev, krilc ter celo stranskih pragov.