Kupce bo od spomladi prihodnje leto v ZDA (v Evropi ga zaenkrat še ne pričakujemo) lovil v treh različicah in s ceno, ki je konkurenčna bencinskim bratom.
Ford F-150 velja za najbolje prodajan avtomobil v Združenih državah Amerike. Letno jih namreč Ford proda preko milijon, v povprečju vsako minuto enega. Sem ter tja pa kakšen izmed njih doživi predelavo Fordovega oddelka za posebna naročila SVT. Svoj čas so takšni F-150 dobili oznako Lightning, v zadnji generaciji pa so jim pri Fordu – tako kot Rangerju v Evropi – namenili oznako Raptor. A na Lightninge kljub vsemu niso pozabili. Sinoči je namreč predstavitev doživel povsem novi F-150 Lightning.
No, izjava, da gre za povsem nov avtomobiil je vseeno nekoliko pretirana. Osnova namreč ostaja enaka kot zadnja štiri leta, novo pa je tisto, kar se skriva za novo masko in pod motornim pokrovom. Tam se namreč skriva 400-litrski prtljažnik, saj bo za pogon skrbel par elektromotorjev s 414 kilovati električne moči, ki se jasno prenaša na vsa štiri kolesa. Ob tem bo vsako os poganjal po en elektromotor. Ob tem niti ni presenetljivo, da bo novinec do 100 kilometrov na uro z mesta lahko pospešil v vsega 4,5 sekundah.
Čeprav F-150 prinaša električni pogonski sklop, pa pri Fordu vseeno niso spremenili njegove namembnosti, saj v prvi vsrti še vedno ostaja gospodarsko vozilo. Tako bo recimo še vedno ponujal dobrih 900 kilogramov nosilnosti – navkljub dejstvu, da bo od bencinsko gnane izvedbe težji vsaj 450 kilogramov. V veliki meri tudi na račun baterijskega sklopa, Njegove velikosti pri Fordu sicer ne razkrivajo, zagotavljajo pa da bo z manjšim sklopom lahko z enim polnjenjem prevozil do 370, z večjim pa do 480 kilometrov. Hkrati bo avtomobil lahko za seboj vlekel do 4.500 kilogramov težko prikolico.
Mobilna elektrarna
Uporabnost pa se tu še zdaleč ne konča. Zahvaljujoč zajetnemu baterijskemu sklopu bo namreč novinec opremljen tudi z električnimi vtičnicami in tako omogočal delovanje električnemu orodju kar na terenu – lahko pa bo seveda skrbel tudi za napajanje zabavne elektronike. 2,4-kilovatna bo na voljo v sprednjem prtljažniku, dodatna 7,2-kilovatna pa bo nameščena v kesonu vozila. Ob tem bo Lightning lahko električno energijo tudi vračal nazaj v omrežje.
Električni poltovornjak pa bo svoji električni naravi primerno opremljen tudi z zabavno tehnologijo in asistenčnimi sistemi. Infozabaven sistem, pri katerem bo uporabniški vmesnik predstavljal 15,5-palčen zaslon je namreč Fordov najnovejši izdelek, ki sliši na ime Sync 4A, zaradi česar pri Fordu zatrjujejo, da je F-150 Lightning najpametnejši F-150 doslej. Nenazadnje bo sposoben tudi delne avtonomne vožnje.
Ford bo novinca prvim kupcem sicer ponudil šele čez eno leto, na voljo pa bo v treh različicah: Lariat, XLT in Platinum. Prva bo kot najcenejša na voljo od 39.974 dolarjev (32.769 evrov), medtem ko bo za srednjo različico potrebno odšteti vsaj 52.974 dolarjev (43.426 evrov). Za Platinuma bo medtem potrebno odšteti okrog 90.000 dolarjev. Glede na to, da je cena osnovne različice precej nižja od tiste, ki jo povprečni kupci odštejejo za klasičnega F-150 pri Fordu pričakujejo, da bo Lightning hitro našel svoj krog kupcev.
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj