Premiera: Ford S-Max in Galaxy - nasprotujeta avtomobilskim trendom

Oba velika enoprstorca dobivata novo podobo, ki pa pravzaprav zakriva očem skrito bistvo.

Premiera: Ford S-Max in Galaxy - nasprotujeta avtomobilskim trendom (foto: Ford) Ford
10. 2. 2021

Družinski enoprostorci vse bolj postajajo ogrožena avtomobilska vrsta. Na eni strani jih nadomeščajo limuzinski kombiji, na drugi križanci, po podatkih družbe Jato Dynamics pa smo jim Slovenci izmed vseh evropskih držav sodeč po tržnem deležu še najbolj naklonjeni. Gostoljubje so jim tako recimo že odrekli praktično pri vseh znamkah, med tistimi redkimi, kjer jih še ohranjajo pri življenju pa je tudi evropska veja ameriškega Forda.

Medtem, ko sta se iz ponudbe že pred časom poslovila modela B-Max in C-Max, S-Max in Galaxy pa bosta v ponudbi očitno ostala vsaj še kako leto ali dve. Oba sedemsedežnika sta namreč doživela temeljito prenovo, ki zajema precej več kot zgolj prenovo zunanje podobe. Ta je bila pri obeh avtomobilih pravzaprav deležna še najmanjših sprememb sprednjega in zadnjega dela, ki jih na prvi pogled laično oko niti ne bo opazilo.

Največja novost, ki sta jo avtomobila prejela in bo še povečala njuno ekonomičnost je pogonski sklop. Tako S-Max kot Galaxy bosta namreč po novem lahko tudi(prvič doslej) opremljena s hibridnim pogonskim sklopom. Ta bo sestavljen iz 2,5-litrskega bencinskega motorja (ki ga poznamo že iz modela Kuga), elektromotorja (njegove moči pri Fordu niso razkrili) in baterijskega sklopa z zmogljivostjo 1,1 kilovatne ure.

Sistemska moč novega pogonskega sklopa znaša 190 'konjev' oziroma 140 kilovatov, kar je primerljivo z močjo najmočnejšega dvolitrskega dizla v ponudbi, ob tem pa pri Fordu poudarjajo, da naj bi avtomobila prinašala 10 odstotkov nižje izpuste CO2 v primerjavi z dizelskimi brati, hkrati pa naj bi v povprečju na 100 kilometrov porabila 6,4 litre bencina. Na porabo energije bo sicer mogoče vplivati tudi s sistemom regeneracije zavorne energije, sistem pa naj bi bil 90-odstotno učinkovit. K njegovi uporabi bo voznika spodbujala funkcija Brake Coach, funkcija EV Coach pa bo skrbela za prikaz delovanja pogonskega sklopa.

Precej tehnoloških novosti pa je bil par enoprostorcev deležen tudi v kabini, kjer bo voznik deležen nove 10-palčne instrumentne plošče. Infozabavni sistem bo medtem omogočal povezavo brezžično spletno povezavo do 10 telefonom, hkrati pa tudi uporabo aplikacije FordPass Connect ter vseh funkcij, povezanih v sistem.