Premiera: Golf dobiva 300 'konjev', a ne še črke R

14. 10. 2020 | Jure Šujica
Deli

Po uspehu, ki ga je prinesel Golf GTI Clubsport v prejšnji generaciji, so se pri Volkswagnu odločili, da ta korak ponovijo tudi pri osmi generaciji Golfa.

Volkswagen Golf GTI velja za pionirja športnih kombilimuzin. Nenazadnje je prvi – najprej načrtovan le kot posebna izdaja z omejenim številom primerkov – na cesto zapeljal le kmalu po predstavitvi klasične izvedbe prve generacije Golfa. Sami smo ga medtem tudi že uspeli zapeljati, več o njem pa s lahk preberete v septembrski številki revije Avto magazin. Že takrat pa smo vedeli, da 245 'konjski' Golg še zdaleč ne bo najmočnejši v ponudbi...

...In tega bomo še nekaj časa čakali. Različico R namreč. So pa zato danes pri Volkswagnu predstavili 'vmesno' različico z oznako GTI Sportclub. Gre za oznako, ki so jo pri Volkswagnu prvič uporabili pri prejšnji generaciji Golfa, natančneje leta 2016, ko je GTI praznoval svoj 40. rojstni dan, pomeni pa še precejšen korak naprej v primerjavi s klasičnim GTI-jem.

Prva in najočitnejša sprememba je bržkone prirastek motornem moči. Te je namreč še precej več, saj GTI Clubsport proizvede kar 300 'konjev' oziroma 221 kilovatov moči: toliko kot najmočnejši Cupra Leon (v petvratni izvedbi) oziroma Cupra Ateca. A večja motorna moč še zdaleč ni vse, kar prinaša Clubsport, izboljšana je namreč tudi vozna dinamika.

Glavna zasluga za to gre samemu podvozju. Če so klasičnemu GTI-ju namenili 'zgolj' elektronsko zaporo diferenciala (XDS), je izvedba Clubsport kot nadgradnjo prejela elektromehansko zaporo – popolna novost v Volkswagnovi ponudbi, s katero naj bi bila lega avtomonila še nekoliko bolj nevtralna oziroma podvržena pod- oziroma prekrmarjenju.

Seveda pa bo novinec nekoliko drugačen tudi navzven. Najbolj opazna sprememba je zagotovo sprednji odbijač. Ta bo namreč skoraj povsem odprt in tako motorju omogočil še nekoliko lažje hlajenje. Sicer pa bo novo tudi dvodelno zadnje krilce ter 18-palčna platišča, ki bodo del 'osnovne' opreme. Sicer pa bo avtomobil po zaslugi spremenjenega vzmetenja tudi 10 milimetrov nižji.

V notranjosti bo Clubsport opremljen z nekoliko drugačnimi sedeži (delno izdelanimi iz perforiranega usnja), spremenjenim volanskim obročem, serijske pa bodo tudi ročice samodejnega sedemstopenjskega menjalnika na zadnji strani volanskega obroča. Zadnja spremenjena podrobnost sta stopalki ter naslon za levo stopalo v videzu aluminija.

Kdaj bo Clubsport uradno zapeljal na ceste zaenkrat še ni znano, prav tako pa pri Volkswagnu še niso razkrili cenika. Prav tako tudi niso razkrili, ali bo danes razkriti izvedbi Clubsport sledila tudi izvedba S, pri čemer pa se šušlja, da se pri Volkswagnu za razliko od prejšnje generacije za ta korak ne bodo odločili.

Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"