Premiera: Hyundai Ioniq 5 - Udobje doma na štirih kolesih

Hyundai z Ioniqom 5 ubira nove poti pri širitvi segmenta električno gnanih avtomobilov. Po velikosti se uvršča nekako v »golfov« razred, a je poln naprednih tehnologij in oblikovnih detajlov, s katerimi željo uporabnikom popestriti čas, ki ga prebijejo v vozilu. A Ioniq 5 je šele začetek nekega novega poglavja te znamke.

Hyundai se, več kot očitno, elektromobilnosti loteva na nov in malce drugačen način. Skorajda futuristično oblikovani Ioniq 5 lotil je namreč rezultat »razmišljanj izven okvirov«. Nastal je ta zanimiv avtomobil, ki se bo v prihodnje spopadal s tekmeci kot so Volkswagnov ID.3 in podobni. A novi Ioniq 5 že zdaj prepriča z nekaj posebnostmi. Ta 4,63 metra dolgi avtomobil ima s trimetrsko medosno razdaljo, je nastal na Hyundaijevi električni platformi E-GMP in nadaljuje 45-letno tradicijo znamke (od tod tudi ime koncepta Hyundai 45, s katerim so pri Hyundaiju napovedali prihod novinca), na kar nakazuje tudi nekaj osnovnih oblikovnih potez.

A kaj več kot to tudi ne, saj je avtomobil nastal z mislijo, da udobje doma prenesejo tudi na štiri kolesa. Tako ima Ioniq 5 v notranjosti pomično sredinsko konzolo, to je možno pomakniti za celih 14 centimetrov, ožjo armaturno ploščo in povsem ravno dno vozila, kar naredi potniško kabino še bolj prostorno.

Pa tudi sicer prostora v tem avtomobilu ne manjka: prtljažnik premore v osnovni 531 litrov, v sprednjem delu vozila, kjer je po navadi motor, pa je prostora še za dodatnih 57 litrov prtljage. Poleg pomične sredinske konzole je pomična tudi zadnja klop, nastavitve sedežev pa je možno vnesti v spomin in uporabnih si lahko po vsakokratni uporabi samodejno nastavi sedeže v vnaprej predvidene položaje. V notranjosti so uporabili tudi veliko recikliranih materialov.

Digitalizacija je v vozilu vidna tako rekoč povsod, ima namreč velik nabor asistenčnih sistemov, med drugim pa tudi digitalno vzvratno ogledalo s kamerami, kar še zmanjšuje mrtvi kot vozniku, kot zanimivost pa omenimo, da so oblikovalci skrili kljuke na stranskih kratih v karoserijo.

Pogonski sklop je seveda električen, predvideni sta dve različno močni bateriji z 58 ali 73 kilovatnih ur zmogljivosti, baterijo pa bo možno do 80 odstotkov zmogljivosti napolniti v 18 minutah. Ali z drugimi besedami, za 100 kilometrov dosega bo zadostovalo že petminutno polnjenje.

Avtomobil bo sicer na voljo v dveh različicah, z enim ali dvema elektromotorjema, baterija bo dovolj zmogljiva za okoli 400 kilometrov realnega dosega, čeravno pri Hyundaiju omenjajo največji doseg z enim polnjenjem do 480 kilometrov. Sistemska moč pogonskega sklopa znaša sicer 225 kilovatov, ob tem pa zmore 605 njutonmetrov navora, kar zadostuje da avtomobil do 100 kilometrov na uro pospeši v vsega 5,2 sekundah in dosega največjo hitrost 185 km/h.

Ioniq 5 pa je seveda šele začetek celotne zgodbe, avtomobilu, ki bo na voljo še letos in naj bi tudi cenovno konkuriral že omenjenemu tekmecu ID.3 (po dimezijah je njegov pravi tekmec sicer ID.4, saj je medosna razdalja v primerjavi z ID.3 večja za kar 23 centimetrov, precej večji pa je tudi prtljažnik) pa bosta sledila limuzinski Ioniq 6 in terenec za prosti čas Ioniq 7.

Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del