Premiera: Hyundai Santa Cruz - poltovornjak, ki pa to vseeno ni

Čeprav ima zadaj odprt tovorni prostor, pri južnokorejski znamki pravijo, da novinec ni običajni pick-up.

Premiera: Hyundai Santa Cruz - poltovornjak, ki pa to vseeno ni (foto: Hyundai) Hyundai
18. 4. 2021

Pri Hyundaiju o odprtem terenskem dostavniku razmišljajo že vse od leta 2015, ko so konceptni Santa Cruz, prvič predstavili na avtomobilskem salonu v Detroitu. Dobra tri leta kasneje so potrdili, da ga bodo razvil v serijski avtomobil in točno sredi letošnjega aprila je novinec doživel tudi uradni krst.

Santa Cruz ni običajni pick-up, ampak rekreacijski terenski avtomobil za ljudi z aktivnim življenjskim slogom, ki s seboj vozijo opremo za športne pustolovščine. Pri Hyundaiju so prepričani, da bo navdušil tudi tiste, ki se jim večji terenski dostavniki zdijo preokorni za vožnjo v urbanih središčih in premalo učinkoviti izven urejenih cest. Na ameriški strani Atlantika, kjer je v Hyundaijevem kalifornijskem oblikovalskem centru nastajal tudi Santa Cruz je nekaj podobnih avtomobilov pred leti že bilo in novinec je duhovni naslednik modelov Chevrolet El Camino, Ford Ranchero Subaru Baja, ki pa so že skoraj pozabljeni.

Santa Cruz je nastal na osnovi novega Tucsona in nanj spominja predvsem z obliko sprednjega dela. V dolžino meri 4,97 metra, medtem ko je tovorni prostor z 1,32 metra dolžine razmeroma skromen. Kar pa ni nobeno presenečenje, saj ni namenjen prevozu desk ali kakšnega drugega umazanega obrtniškega materiala, ampak predvsem športne prtljage in opreme. Ena od posebnosti je tudi predal za shranjevanje v njegovem dnu. Tudi v notranjosti je Santa Cruz z digitalnmi merilniki in velikim komunikacijskim zaslonom zelo podoben Tucsonu.

Za pogon bosta na voljo dva motorja, oba z 2,5-litra gibne prostornine, osnovni spravi iz sebe 142 kilovatov (193 KM), močnejši s pomočjo turbinskega polnilnika razvije 202 kilovata (275 KM). Oba sta povezana z osemstopenjskm samodejnim menjalnikom, prav tako je oba mogoče kombinirati s štirikolesnim pogonom. Obstaja možnost, da bi kot alternativo vgrajevali tudi hibridni pogon, ki bi ga sestavljala 1,6-litrski bencinski štirivaljnik in električni motor.

Proizvodnja se bo začela junija v Hyundaijevi tovarni v Montgomeryju v Alabami, Santa Cruz pa bo sprva namenjen le ameriškim kupcem. Kdaj in če sploh ga bodo začeli prodajati na ostalih trgih, še ni znano.