Lexusov novinec prinaša veliko revolucijo - izgubil je klasičen volanski obroč!

20. 4. 2022 | Jure Šujica
Deli

Kitajskemu in Evropskim trgom bo na voljo še pred koncem leta in sicer sredi meseca oktobra. Volanski obroč povzema po Toyoti bZ4x.

Lexus, kot prestižna in napredna znamka, ki je nastala pod okriljem precej bolj znane Toyote velja za eno izmed tistih, pri katerih bi pričakovali, da bo elektriko kot enega od virov pogona v svojih modelih povsem povzela med prvimi. In pred časom jo je tudi že pričela, sedaj pa je sledil nov pomemben korak. Predstavili so namreč prvi avtomobil, izdelan na platformi, namenjeni izključno električnim avtomobilom. Temu pritiče tudi povsem novo ime in sicer RZ 450e.

Vsekakor gre torej za revolucionaren model z vidika same znamke, temu primeren pa je tudi videz novinca, pri katerem so se oblikovalci, kot sami poudarjajo, nekoliko oddaljili od podobe klasičnih avtomobilov. Namesto tega so sledili novemu oblikovalskemu jeziku 'Next Chapter', ki zajema drugačne proporce, nižji pokrov 'motorja', polno sprednjo površino, kjer se je nekoč nahajala maska hladilnika. Celoten sprednji del tako ponuja mišičasto silhueto.

Preberite še: Revolucija pri Toyoti! Volanski sistem, kot ga še niste videli ...

Kot rečeno avtomobil stoji na platformi, namenjeni električnim avtomobilom, gre pa za Toyotino osnovo z oznako e-TNGA. V praksi to pomeni, da je avtomobil s tehnološkega vidika soroden Toyotinemu križancu bZ4X, seveda pa cilja na nekoliko bolj petične kupce. Ti bodo uživali v 2,850 milimetrov dolgi medosni razdalji, prostor med obema osema pa bo ponujal prostor tudi baterijskemu sklopu. Dolžina avtomobila bo na drugi strani znašala 4.805 metra.

Naenkrat do 400 kilometrov daleč

Od brata s Toyotino značko pa se bo novi Lexus tehnološko vseeno nekoliko razlikoval. Ponujal bo namreč precej več moči, ob pomoči dveh elektromotorjev (po enim na vsaki osi, sprednji bo ponujal 150 kilovatov) bo vozniku na voljo 230 kilovatov. Temu primeren bo na drugi strani nekoliko manjši doseg, ki naj bi zahvaljujoč 71,4 kilovatnih ur velikemu sklopu po standardu WLTP znašal 400 kilometrov, v praksi pa naj bi bila ta številka nekoliko manjša in sicer vsaj za kakšnih 40 kilometrov.

Oba motorja bosta ponujala štirikolesni pogon, gre pa za povsem nov Lexusov sistem, poimenovan Direct4. Po njegovi zaslugi bo elektronika vozila neprestano porazdeljevala navor na vsako kolo glede na količino oprijema, ki ga ima kolo. Sistem naj bi bil sposoben prenašati ves navor med sprednjo in zadnjo osjo v zgolj nekaj milisekundah – hitreje kot katerikoli mehanski prenos, vse po zaslugi tako imenovane tehnologije e-Axles.

Druga velika posebnost, ki jo prinaša RZ450e je volanski obroč – ki to pravzaprav ni več. Krmilo je še najbolj podobno tistemu iz potniških letal, deluje pa po zaslugi tehnologije One Motion Grip. Med krmilom in kolesi ni mehanske povezave, sistem pa bo zagotavljal, da vozniku med vožnjo po neravni podlagi ne bo ves čas potrebno prilagajati smeri vožnje. Hkrati bo od 'mrtve' do leve ali desne skrajne točke krmilo potrebno zavrteti le za 150 stopinj, kar pomeni, da v nobenem primeru ne bo potrebno spuščati krmila.

Drug pomemben element kabine, zasnovane po konceptu Tazuna je 14-palčni zaslon infozabavnega sistema Lexus Link. Sicer pa je kabina polna inovativnih rešitev, od opcijske panoramske strehe z možnostjo samodejne zatemnitve do posebnih grelcev, ki skrbijo za ogrevanje voznikovih in sopotnikovih nog v predelu kolen. Hkrati s tem razbremenjujejo tudi klimatsko napravo.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja