Serijska različica sedme generacije Nissana Z se od svojega koncepta razlikuje le v podrobnostih, ohrani pa vse ključne sestavine kompaktnega športnika.
Avtomobilski trg za kompaktne športnike se vztrajno krči, saj kupce vedno bolj privlačijo bolj uporabni ‘hot hatchi’ in športni križanci. Tega pa se zavedajo tudi avtomobilske znamke, saj kompaktni in posledično nekoliko bolj dostopni športni kupeji vedno pogosteje odhajajo v pokoj brez neposrednega naslednika. Zaradi izjemno dolge življenjske dobe (kar 13 let!) smo se zato bali, da bo po 1,8 milijona prodanih primerkih podobna usoda doletela tudi Nissanovo serijo Z, na srečo pa smo se še kako motili, kar so v zadnjih dveh letih pri Nissanu tudi večkrat potrdili. No, vsaj deloma smo se motili.
Na posebnem dogodku v New Yorku je luč sveta ugledal novi Nissan Z, ki se lahko pohvali z vsemi potrebnimi sestavinami, da si to ime tudi zasluži. Poganja ga 3,0-litrski šestvaljnik z dvema turbopolnilnikoma, ki moč prenaša na zadnji kolesni par preko šest-stopenjskega ročnega ali devet-stopenjskega samodejnega menjalnika. Natančneje kar 298 kilovatov moči (400 ‘konjev’) in 475 njutonmetrov navora. Kaj to pomeni za pospeške in največjo hitrost še ni znano, saj pri Nissanu podrobnih številk še niso razkrili, oba menjalnika pa sta opremljena s tehnologijo ‘launch control’ za lažje hitro speljevanje iz mesta.
Zunanji videz sledi retro-futuristični filozofiji in je ostal skoraj nespremenjenv primerjavi s tistim, ki ga je lani predstavil koncept Z Proto. Razlike so omejene na obvezen svetlobni odsevnik na zadnjem odbijaču, bolj izrazite kljuke na vratih, pridobil pa je tudi (opcijski) usmernik zraka za večji pritisk k tlom in boljšo stabilnost. Številne oblikovne podrobnosti pa so navdihnili njegovi predhodniki, na primer polkrožne LED luči spredaj, ki spominjajo na Fairlady 240 ZG iz sedemdesetih let, tri dimenzionalni učinek ovalnih LED luči zadaj pa na Z32 300ZX, seveda pa ni potrebno opozarjati tudi na dolg pokrov motorja, kratke previse in prepoznaven položen zaključek strehe.
Velik korak naprej pa predstavlja voznikovo okolje. Zaslon instrumentne plošče ima premer 12,3 palcev in ima tri prikazovalne načine s poudarkom na sredinsko postavljen merilnik vrtljajev z rdečim območjem, ki se začne povsem na vrhu. Informativno zabavni zaslon ima lahko premer osmih ali devetih palcev in je občutljiv za dotik, klimatska naprava pa se upravlja z bližnjičnimi stikali. Seveda pa armaturno ploščo še vedno krasijo trije analogni prikazovalniki, ročna zavora pa ostaja klasična. Notranjost bo na voljo v treh barvah – grafitni, modri in rdeči, zunanjost pa v treh monotonih barvah ali šestih dvobarvnih kombinacijah s črno streho.
Nissan Z bo na voljo v treh različicah – Sport, ki je osnovna različica ter Performance in Proto. Različica Performance je opremeljena z zadnjim usmernikom zraka, 19-palčnimi platišči ter zaporo diferenciala, prav tako pa je njen informativno zabavni zaslon lahko nekoliko večji in v premer meri devet palcev. Različica Proto bo temeljila na modelu Performance in bo omejena na 240 primerkov, prepoznavna pa bo po nekaj kozmetičnih dodatkih kot so platišča v bronasti barvi, rumene zavorne čeljusti in usnjenimi sedeži z rumenimi okrasnimi elementi v kabini. Vse tri različice pa bodo imele enake pogonske sklope in pogonsko moč.
Nissan Z bo v osnovni izvedbi na ameriškem trgu na voljo že za približno 40 tisoč dolarjev, ta podatek pa nam ne koristi prav veliko. Za Evropejce je namreč premiera Nissana Z lahko sladko kisla, saj kaže, da se bodo pri Nissanu držali prvotnih načrtov in novega športnika ne bodo pripeljali na evropski trg. To je posledica zgoraj omenjenega krčenja trga kompaktnih športnkov, ki v Evropi ni več dovolj velik, da bi se Nissanu splačalo prilagoditi svojega športnika tudi za naše ceste.
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere