(Svetovna premiera) Nissan (skoraj) predstavil novega Z-ja

Prototip se le malenkost razlikuje od vozila, ki bo zapeljal v prodajne salone, znanih pa je tudi že kar nekaj tehničnih podrobnosti.

(Svetovna premiera) Nissan (skoraj) predstavil novega Z-ja (foto: Nissan) Nissan
16. 9. 2020

V zadnjih dneh se je v avtomobilskem svetu skorajda največ govorilo v zvezi s prihodom novega člana Nissonove družine športnikov z oznako Z. Zadnji je namreč na trg zapeljal še preden je leta 2008 nastopila finančna kriza, kar pa je sicer povsem v skladu s tradicijo njegovih prednikov. Do danes je namreč Nissan v petih desetletjih predstavil vsega šest generacij vozila. V jutranjih urah pa je naposled luč sveta uzrla še sedma.

No, ne še čisto, vseeno pa imamo sedaj dobro predstavo, kako bo novinec, za katerega je verjeti, da bo nosil ime 400Z, videti. Nissan je namreč predstavil koncept z imenom Z Proto, s katerim na eni strani praznujejo 50. obletnico družine Z, na drugi pa že ponujajo prvi vtis, kako bo videti novinec. In lahko si oddahnemo, saj bodo družina Z vsaj še eno generacijo ostala povsem kupejevska.

Morda tudi zato, ker je nastal v času okrogle obletnice, so se pri Nissanu odločili in pri oblikovanju novinca uporabili kar nekaj prijemov, ki jih poznamo že iz prejšnjih generacij. Tako recimo zadnje luči močno spominjajo na tiste iz modela 300ZX, silhueta kabine na model 370Z, sprednji dnevni žarometi v obliki dveh krogov pa se zgledujejo po modelu 240ZG, ki je bil v 70. letih prejšnjega stoletja naprodaj izključno na Japonskem.

Sodobno ni vedno najbolje

Notranjost je na drugi strani zasnovana sodobno, vseeno pa so Japonci želeli obdržati čim več prvinskega občutka. Tako so konceptu resda namenili povsem digitalno instrumentno ploščo in pa na dotik občutljiv zaslon infozabavnega sistema, a se pod njim že recimo skrivajo povsem analogna, vrtljiva stikala klimatske naprave. Puristi bodo v nadaljevanju še nekoliko bolj cenili uvedbo šeststopenjskega ročnega menjalnika, za katerim se nato nahaja klasična ročna zavora – pripravno za ljubitelje 'driftanja'.

Tretji biser se skriva pred voznikom, pod motornim pokrovom. Tam se namreč skriva šestvaljnik z dvema turbo puhaloma, o katerem pa so inženirji zaenkrat še zelo redkobesedni. Tako je recimo jasno le to, da bo močnejši kot tisti v 370Z, zaradi česar je mogoče pričakovati, da se bo krivulja moči približala 400 'konjem' oziroma 300 kilovatom.

Nissan se je, kot poudarja generalni direktor znamke Makoto Uchida, v zadnjem obdobju močno posvetil elektrifikaciji in avtonomni vožnji, kar dokazujejo z modelom Ariya EV. Kljub temu pa ostajajo odločeni, da bodo še naprej, tudi po 50 letih, uresničevali želje voznikov, ki si želijo užitkov, kakršne omogočajo le športni avtomobili.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri