Premiera: Peugeot 308 SW - velik prtljažnik ni edini adut

22. 6. 2021 | Jure Šujica
Deli

Po zaslugi večje medosne razdalje bo dodatne litre in centimetre mogoče najti tako v prtljažniku, kot tudi na zadnji klopi.

Avtomobilski proizvajalci so v zadnjih letih v precejšnjem precepu. Trg namreč narekuje proizvodnjo športnih terencev in križancev, kar so nekateri proizvajalci vzeli povsem zares. Med njimi je recimo tudi Citroën, ki je iz svoje ponudbe izločil vse kombije. Pri Peugeotu, njegovi bratski znamki so na drugi strani nekoliko bolj konzervativni. Uveljavljenemu 508 so tako že kmalu po predstavitvi namenili še kombi izvedbo, enako pa so sedaj storili tudi na primeru manjšega brata 308.

Novega 308 smo sicer v klasični izvedbi že spoznali v mesecu marcu, tedaj pa tudi izvedeli, da je v primerjavi s predhodnikom močno zrasel – v dolžino za kar 11 centimetrov. Še vedno pa prostorsko ne more konkurirati danes predstavljenemu kombiju. Že nekaj časa velja za magično mejo v segmentu C številka 600 litrov prostora in novi 308 SW jo dosega ter presega za osem litrov. Ob podrtih sedeži ta številka nato naraste na 1.634 litrov, sedeži pa se podirajo v razmerju 40:20:40.

Navzven pa novi Peugeot 308 SW vseeno ne prinaša večjih presenečenj sprednji del do vključno stebrička B je namreč povsem enak kot pri kombilimuzini, zadnji del pa se nato (zgolj) nekoliko naslanja na že omenjenega 508 SW, pri čemer pa na zadnjih vratih lahko opazimo povsem samosvoje LED žaromete. Ki se delno zajedajo v zadnja blatnika. Sicer pa so prav na zadku najbolj opazne ostre linije, ki so v zadnjem obdobju postale zaščiten znak vseh novih Peugeotov.

Kot se za kombi različico spodobi je novi 308 SW od kombilimuzine večji. Pravzaprav precej večji, več pa je tudi prostora v kabini. V dolžino je namreč pridobil 60 milimetrov (največ na račun zadnjega previsa), pet milimetrov manj pa je pridobil pri medosni razdalji. A največje presenečenje predstavlja količina prostora na zadnji klopi, saj je tega več za kar 129 milimetrov! Izgubil je tako edino v višino, saj je od kombilimuzine nižji za 20 milimetrov.

Z vidika asistenčnih in varnostnih sistemov 308 SW ne bo prinesel večjih presenečenj, enako pa velja tudi za pogonske sklope. Bosta pa zato že od samega začetka na voljo oba priključna hibrida s sistemsko močjo 180 in 225 'konjev' oziroma, kjer bosta bencinsko osnovo tvorila agregata z močjo 150 in 180 'konjev' (110 in 132 kilovatov), katerima se bo nato pridružil še 81-kilovatni elektromotor. Izključno električni doseg bo po tovarniških podatkih znašal 59 oziroma 60 kilometrov. Bencinska motorja bosta dva, 1,2 litrska trivaljnika z močjo 110 in 130 'konjev' (81 in 96 kilovatov) ter dizel z enako močjo kot močnejši bencinski motor, prav tako pa bo na voljo v kombinaciji s samodejnim ali ročnim menjalnikom.

Čeprav se zdi, da kombiji segmenta C niso več tako priljubljeni kot nekoč pa pri Peugeotu poudarjajo, da za novinca še vedno pričakujejo precejšnje zanimanje, ki temelji na dobri prodaji zadnje generacije. Ob tem naj bi večino, kar 70 odstotkov kupcev predstavljala podjetja, ki naj bi 308 SW uvrstili v svoje flote službenih vozil. Sicer pa bo novi 308 SW na ceste zapeljal v začetku prihodnjega leta, v izbranih državah pa ga bo mogoče naročiti tudi preko spleta.