Od tistega, predstavljenega pred tedni se razlikuje predvsem po zadnjem delu, ki bi utegnil deliti mnenja. Pod motornim pokrovom skoraj celoten spekter pogonskih sklopov.
Korejska Kia je v začetku julija letos predstavila nov, že peto generacijo svojega najstarejšega športnega terenca, modela Sportage, ki na cestah vztraja že vse od leta 1993 in velja za enega najpomembnejših modelov, tudi v Evropi. Tukaj je celo tako pomembna, da so se pri Kii odločili in tukajšnjim trgom namenili povsem svojo različico, ki je svojo uradno predstavitev doživela prav na prvi septembrski dan.
In razlika med globalno različico ter evropsko, ki velja za prvi Kiin avtomobil v 28 letih, narejen izključno za Evropi, je vsekakor velika. Morda ne na sprednjem delu, ki ostaja enak, zagotovo pa na zadku, kjer so oblikovalci želeli vozilu nameniti nekoliko bolj mišičast, celo dramatičen videz (kot ga opisujejo sami). To so nenazadnje dosegli z nekoliko bolj položnim zadkom in pa odstranitvijo tretjega bočnega stekla za drugo sedežno vrsto, na račun česa je širši tudi C-stebriček.
A spremembe se ne navezujejo zgolj na videz, pač pa jih je mogoče opaziti tudi z metrom v rokah – oziroma že s prostim očesom, če bi globalnega in evropskega Sportagea postavil enega ob drugega. Evropska različica je namreč z dolžino 4,515 metra za kar 14,5 centimetrov manjša od globalne, hkrati pa je za 7,5 centimetrov manjša tudi njena medosna razdalja. No, v primerjavi s prejšnjo generacijo je še vedno nekoliko daljša in sicer za 3,5 centimetre. Višina in širina ob različic pete generacije medtem ostajata enaki. Mimogrede, evropskim kupcem bo v osnovi na voljo 591 litro v prtljažnega prostora.
Le (izključno) na elektriko še ne
Sicer pa arhitektura kabine v večji meri ostaja enaka, predvsem to velja za voznikov delovni prostor, ki ga zaznamujeta dva LCD zaslona premera 12,3 palcev, eden namenjen instrumentni plošči in drugi info-zabavnemu sistemu. Posledično ostaja približno enak tudi seznam tehnoloških dodatkov za varnost in udobje, pri čemer pa si evropski kupci vseeno lahko obetajo še nekaj več tehnoloških novosti v sklopu varnostnih sistemov DriveWise, tudi opozorilo za prekoračitev omejitve hitrosti.
Kot rečeno bodo kupci lahko izbirali med pestrim naborom pogonskih sklopov: od dizlov, preko klasičnih bencinskih in (blago) hibridnih sklopov do priključnih hibridov. Dizla bosta na voljo dva in sicer 1,6-litrska sklopa z močjo 83 ter 100 kilovatov, medtem, ko bo pri vseh ostalih pogonskih sklopih kot osnova služil 1,6-litrski bencinski T-GDi motor z močjo od 110 do 195 kilovatov (150-265 'konjev'), pri čemer gre v zadnjem primeru za priključno-hibridno različico, opremljeno s 66,9 kilovatov močnim elektromotorjem, ki ga bo napajal baterijski sklop s kapaciteto 13,8 kilovatnih ur.
Kia bo novinca prvič v živo predstavila na evropskem avtomobilskem salonu v Münchnu, prvi kupci pa ga bodo (tudi v izvedbi GT-Line) v Sloveniji predvidoma lahko dobili konec letošnjega oziroma v začetku prihodnjega leta, ko bodo znane tudi cene.