Premiera: Poplava BMW-jevih novosti na čelu s serijo 4 Gran Coupe

9. 6. 2021 | Jure Šujica
Deli

Poleg okrepitve v limuzinskem segmentu so pri BMW-ju razkrili še dva posodobljena križanca - tudi v najbolj potentnih izvedbah.

Štirivratni kupeji so avtomobilski razred, pred katerim je nekoliko negotova usoda. Gre za nišni segment, za katerega se zd, da mu vsaj nekateri proizvajalci ne namenjajo več take pozornosti kot pred le nekaj leti. A med njimi zagotovo ni BMW, ki ima že nekaj let v ponudbi kar tri tovrstne modele in vsaj še nekaj časa bo tako tudi ostalo. Seriji 2 in Seriji 8 se je namreč pridružila še nova serija 4 Gran Coupe.

Jasno,m v osnovi gre za poznan avtomobil, saj sta tako Serija 3, kakor tudi Serija 4 Coupe že lep čas prisotna na trgu, predvsem od slednje pa se novinec na prvi pogled razlikuje le toliko, kolikor je bilo to nujno potrbno. Sprednji del namreč ostaja povsem enak, enake pa v primerjavi z dvovratno izvedbo ostajajo tudi bočne linije pod okenskim steklom. Nekoliko drugačen je tako šele zadek vozila, Nemci pa tako poudarjajo, da je avtomobil oblikovan skladno z oblikovalskim jezikom znamke.

Karoserija vozila je po besedah inženirjev sicer oblikovana kolikor je le mogoče aerodinamično, za kar skrbi tudi aktivna aerodinamika, hkrati pa je po zaslugi mešanice različnih materialov tudi precej bolj trdna kot pri predhodniku. Hkrati je iz istega razloga (ter premišljene uporabe drugih materialov) porazdelitev teže med sprednjo in zadnjo osjo izdealnih 50:50, kar pomeni, da je avtomobil povsem uravnotežen.

Moškemu, ki mu vera to prepoveduje, v bolnišnici obrili brado. Družina prizadeta

Z vidika tehnologije oziroma opremljenosti v kabini in pogonskih sklopov večjih novosti pri seriji 4 Gran Coupe ni, res pa je, da novinec tudi tokrat ne bo na voljo v različici M4. Pod motornim pokrovom se bodo namreč lahko skrivali dizelski štirivaljnik z oznako 420d, bencinska štirivaljnika z oznakama 420i in 430i ter najmočnejši, šestvaljnik M440i s serijskim štirikolesnim pogonom (pri ostalih izvedbah je na voljo za doplačilo) ter blagim hibridom, ki bo temeljil na 48-voltni tehnologiji.

S slednjo bo sicer opremljen tudi dizel, ponujala pa bo osem kilovatov dodatne moči. Skupno bo tako vozniku dizla na voljo 140 kilovatov (190 'konjev') moči (šest 'konjev' več kot pri izvedvi 420i), najmočnejšega 'bencinarja' pa kar 275 kilovatov oziroma 374 'konjev'. Osemstopenjska menjalniška avtomatika je pri vseh izvedbah serijska.

Terenski videz in moč M3

Poleg Serije 4 Gran Coupe pa so pri BMW-ju sinuči razkrili še dve pomembni novosti in sicer prenovljena križanca X3 ter X4. Aktualna generacija obeh modelov je namreč vstopila v drugo življenjsko obdobje, v ta namen pa sta oba modela dobila prenovljen sprednji iz zadnji del, pri čemer bo X3 po novem videti nekoliko bolj robustno (njegova posodobitev je bila sicer tudi precej bolj obsežna), X4 pa, še posebej v novem odtenku rdeče bolj elegantno.

A prava novost prihaja pod motorni pokrov. Tako kot Serija 4 Gran Coupe bosta namreč tudi oba prenovljena križanca lahko opremljena z blagim hibridom, na voljo pa bo tudi priključni hibrid z oznako xDrive30e. Vsi preostali štiri- in šestavljni motorji bodo medtem opremljeni z že zgoraj opisanim elektromotorjem, kar pomeni, da je hibridizacija dosegla prav vse izvedbe. Sicer pa bo na voljo sedem pogonskih sklopov z močjo od 135 do 265 kilovatov (184-360 'konjev').

Par križancev bo evropsko premiero doživel na avtomobilskem salonu v Munchnu, ki bo potekal med sedmim in 12. sepembrom, tam pa bosta debi doživela tudi najbolj športni izvedbi obeh modelov z oznakama X3 M Competition in X4 M Competition. Pod porkovom obeh se bo skrival enak pogonski sklop kot v Seriji 3 (in 4) M Competition, kar pomeni, da bo voznike navduševal trilitrski šestvaljnik z močjo 375 kilovatov (510 'konjev') ter najvišjo hitrostjo 250 kilometrov na uro, pri čemer pa jo bo mogoče ob naročilu 'povzdigniti' do 285 kilometrov na uro. Prodaja se bo pričela v avgustu.