(Premiera) Puma bo odslej še bolj napadalna

24. 9. 2020 | Jure Šujica
Deli

Po zgledu sestrske Fieste so ji namestili najzmogljivejšo različico 1,5-litrskega motorja. A za Pumo ST to še ni bilo dovolj.

Športno vožnjo ali bolje rečeno športne avtomobile običajno povezujemo z nizko nasajeno karoserijo oziroma majhno razdaljo od tal, poleg tega pa tudi z agresivnim videzom in seveda zadostno količino moči pod motornim pokrovom. Športni terenci in križanci tako po tej definiciji prav hitro izpadejo iz konteksta. Nekaj izjem pa je vseeno mogoče najti in sedaj mednje prihaja tudi Ford Puma ST.

Najmanjši Fordov križanec, ki je ime povzel po samosvojem trivratnem kupeju izpred četrt stoletja, izdelanem na osnovi Fieste, si s priljubljenim modelom kar nekaj elementov deli še danes. In ker Fiesta ST velja za enega izmed najbolj priljubljenih športnih malčkov na trgu, so se inženirji odločili srečo poskusiti še pri Pumi. Tudi vanjo so tako namestili že poznan 1.5-litrski motor z 200 'konji' oziroma 147 kilovati moči. A spremembe se tu še ne končajo. Pri Fordu so namreč Pumi ST namenili še precej več časa.

Predelava križanca v športnika terja precej truda, še posebno, ko pride na vrsto lega vozila na cesti. Prva težava, s katero so se morali spopasti je višja oddaljenost od tal, kar posledično pomeni več nagibanja karoserije. To so rešili z vgradnjo vzmeti, ki so kar 40 odstotkov čvrstejše od tistih v Fiesti ST in pa stabilizatorjev s premerom 28 milimetrov na zadnji ter 24 milimetrov na sprednji osi.

Za lego na cesti je sledilo izboljšanje vodljivosti. Puma ST je tako postala prvi predstavnik svojega razreda v Evropi, pri katerem je na voljo diferencial z delno zaporo, namestili pa so mu tudi krajše končnike in hitrejši krmilni polž, zaradi česar je krmilni mehanizem 25 odstotkov bolj neposreden, kot pri standardni Pumi. Za konec so ji nato namestili še precej večje zavorne kolute s premerom 271 milimetrov zadaj in kar 325 milimetrov spredaj.

Ne glede na to pa bodo vozniku na voljo štirje vozni programi: Eco, Normal, Sport in Track, pri čemer je Puma prvi predstavnik družine ST, ki bo ponujala program Eco. Sicer pa bodo ti štirje programi določali delovanje motorja, sistema za nadzor zdrsa pogonskih koles, ESC-ja, odpiranje in zapiranje ventilov v izpušnem sistemu. Odzivnost volanskega mehanizma in pa občutljivost stopalke za plin.

Seveda pa vsaj na prvi pogled vse te predelave bolj malo pomenijo, če niso podprte tudi s karoserijskimi spremembami. Te zajemajo podaljšek sprednjega odbijača (ki hkrati pripomore k še dodatnemu potisku k tlom), večje zadnje krilce, usmerjevalnik zraka v zadnjem odbijaču, spremenjeno mrežo hladilnika in pa kar 19-palčna platišča. V notranjosti bodo verjetno največji vtis naredili Recarovi športni sedeži, tu pa so še zaščitni pragovi z napisom Ford Performance, ročica menjalnika z napisom ST  in pa na spodnjem robu prirezan volanski obroč.

Najbolj športna Puma bo prve kupce tudi na domačem trgu pričela loviti še v tem letu, cene pa zaenkrat ostajajo neznanka.

 

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja