Še pred prihodom klasičnega Rangerja razkrita tudi izvedba Raptor, na trg prihajata istočasno.
Ford Ranger Raptor je v prejšnji generaciji najbolj priljubljenega poltovornjaka prepričal številne evropske kupce, ki bi se sicer morda odločili zgolj za klasičnega Rangerja. In čeprav je ponujal bogato zalogo moči, pa so številni vseeno menili, da bi mu pod motornim pokrovom vseeno nekoliko bolj pristajal šestvaljnik, kakršnega je Ford v prvih letnikih modela ponujal kupcem, nato pa ga ukinil.
Kot je znano pa je povezava Volkswagna in Forda ameriško znamko pripravila do tega da je v ponudbo vrnila šestvaljni agregat. Ta sicer namesto 3,2 ponuja 'le' tri litre prostornine, a zato postreže s kar dvema turbo puhaloma in 288 'konji' oziroma 212 kilovati moči. Bencinske, ne dizelske moči. Po vrhu vsega pa bo tu še 491 Njutonmetrov navora. Za te številke in rezultate so sicer poskrbeli pri oddelku Ford Performance.
Preberite še: Fordov pravi globalni igralec prihaja povsem osvežen - tudi pod motornim pokrovom, kjer prinaša prijetno presenečenje
Prav blok motorja je sicer ena izmed točk, ki jo Ford najraje izpostavlja. Izdelan je namreč iz zlitine železa in grafita, zaradi česar naj bi bil kar 75 odstotkov močnejši in čvrstejši kot klasični bloki iz železovih zlitin. To pa mu posledično omogoča tudi večje obremenitve, kakršne od njega zahtevajo različni programi delovanja izpušnega sistema.
Posebna pozornost motorju in vzmetenju
Ti bodo na voljo štirje: Quiet (namenjen vožnji s čim manj hrupa), Normal (namenjen običajni uporabi), Sport (ki poskrbi za nekoliko bolj odprt izpušni sistem) in pa Baja. Slednji je po besedah Forda namenjen zgolj uporabi na brezpotjih, omogoča pa, da voznik izkoristi največji potencial motorja. Temu so recimo inženirji namenili sistem, razvit za športnika GT, ki poskrbi za to, da se turbo puhala vrtijo tudi do tri sekunde po tem, ko voznik popusti stopalko za plin, s čimer so omogočili hitrejše podajanje moči pri, recimo, izhodu iz zavoja.
Na prvi pogled Raptor (kljub črni maski motorja z velikim napisom Ford) ob relativno diskretnih obrobah karoserije ni tako izstopajoč, kot je bil predhodnik, vseeno je bil deležen korenitih sprememb videza – in konstrukcije. Poleg omenjenih dodatkov je bil tako deležen številnih ojačitev šasije, med njimi tudi ojačitev nosilcev rezervne pnevmatike, C-stebričkov, kesona in tako dalje.
A največjih sprememb je bilo deležno podvozje, ki je skoraj povsem na novo zasnovano. Med drugim namreč ponuja močnejše, a hkrati lažje aluminijaste spodnje in zgornje roke v obliki, prenovljen Wattov člen na zadnji osi in pa vzmetenje z daljšim hodom. Njegov osrednji del so aktivni blažilniki Fox Live Valve (prvič predstavljeni v Fordu F-150 Raptor leta 2019), ki omogočajo skoraj takojšnje prilagajanje vozni podlagi v sodelovanju z voznimi programi.
Voznih programov bo Raptor sicer ponujal sedem, tri za vožnjo po cesti in štiri programe za vožnjo po brezpotjih. Slednji bodo prilagojeni vožnji po skalah, pesku in snegu, blatu ter za najbolj dinamično vožnjo. Vozilo bo ob tem prilagajalo tudi delovanje motorja, samodejnega 10-stopenjskega menjalnika vzmetenja in pa tudi elektronsko krmiljeni reduktor z dvema prenosoma na zahtevo ter blokado sprednjega in zadnjega diferenciala.
Udobja v kabini seveda ne bo manjkalo, saj bo Raptor opremljen z vsemi najboljšimi dodatki, ki so jih pri Fordu napovedali že pri Rangerju, od 12-palčnega zaslona infozabavnega sistema do ozvočenja znamke Bang & Olufsen, ambientalne osvetlitve v barvi jantarja, številnih oranžnih elementov in pa seveda usnja na vseh sedežih.
Ford je sicer v prejšnji generaciji Raptorja predstavil šele v drugi polovici njegove življenjske dobe, te 'napake' pa tokrat ne bodo ponovili. Na izbranih evropskih trgih bo namreč na voljo še pred koncem letošnjega leta (ob začetku prodaje Rangerja), tedaj pa bodo znane tudi cene.