Premiera: Renault Trafic ob 40. obletnici združuje najboljše lastnosti osebnih avtomobilov in kombijev

3. 11. 2020 | Jure Šujica
Deli

Za posodobljeno - a znano obliko se skriva kopica novih tehnologij in rešitev, ki bodo pripomogle k še večji uporabnosti.

Limuzinski kombiji so v zadnjem obdobju postali duhovni nasledniki nekdanjih enoprostorcev. Družine, ki v resnici ne potrebujejo tako zelo veliko prostora se namreč po novem osredotočajo na križance, tiste, ki imajo prostora vedno premalo pa na kombije. In če so bili ti še pred kakim desetletjem pogosto neudobni za daljša potovanja – ali pa odločno predragi – pa sedaj postajajo vse bolj podobni osebnim avtomobilom. In to v vseh pogledih.

Med tistimi, ki so se tega začeli zavedati je bil že zelo zgodaj tudi Renault in sicer z drugo generacijo modela Trafic. Z leti je namreč postal vse bolj dodelan, stopničko višje pa je stopil v prejšnji generaciji, ko so pri Renaultu predstavili še najprestižnejšo izvedbo z oznako Spaceclass (kratki test si lahko preberete na povezavi). In tako kot klasičen Trafic, ki je v 40 letih v 50 državah prepričal preko dva milijona kupcev del ponudbe v prihodnji generaciji ostaja tudi prestižna izvedba.

Renault je namreč predstavil novo generacijo manjšega izmed obeh kombijev v ponudbi, za katerega pa pravijo, kot smo namignili nekoliko višje, postaja vse bolj podoben osebnim avtomobilom. V prvi vrsti to nakazuje z vse manjšo količino črne plastike na karoseriji in hkrati vse večjim številom kromiranih dodatkov, česar pri kombiniranih vozilih pred časom bržkone nismo bili vajeni. Temu so nato dodali še nekoliko bolj izrazit svetlobni podpis v obliki črke C.

Očitno je, da se prihodnja generacija Traffica –mimogrede, na trgu se bo predvidoma v začetku pomladi prihodnje leto – navzven močno zgleduje po aktualni, česar pa ne moremo trditi za kabino in še posebej ne za voznikovo delovno okolje. Armaturna plošča je namreč povsem nova in na prvi pogled precej bolj urejena, poleg 8,1-palčnega zaslona infozabavnega sistema Easy Link pa je opaziti tudi nekaj elementov iz osebnih vozil, kot so recimo stikala za upravljanje klimatske naprave, volanski obroč ali pa različna bližnjična stikala, ki se nahajajo levo od ohišja volanskega droga.

Za večjo uporabnost so novemu Trafficu pri Renaultu povečali tudi količino odlagalnih mest mest v kabini. Posledično bo tako tam vozniku in potnikom na voljo do 86 litrov prostora za različne malenkosti, prigrizke ali steklenice, ko se bodo odpravili na pot. Prtljažni prostor bo medtem ob postavljenih vseh treh sedežnih vrstah ponujal do 1,8 kubičnih metrov prostora.

Oziranje v avtomobilski segment pa prinaša tudi večji nabor varnostnih sistemov in pa tehnologij za večje udobje. Tako bo vozniku (poleg že omenjenega novega infozabavnega sistema) recimo na voljo aktiven radarski tempomat, sistem za samodejno zaviranje v mestu v primeru izogibanja prometni nesreči, opozorilnik za nenamerno menjavo voznega pasu in pa – v primeru treh sedežev v prvi vrsti – večja zračna blazina, ki skrbela za zmanjšanje poškodb obeh sopotnikov v sprednji vrsti naenkrat.

Z novo generacijo Traffica bo posodobljena tudi motorna ponudba, ta bo sestavljena iz treh dvolitrskih dizlov z močjo 110, 150 in pa 170 'konjev' (81, 110 in 131 kilovatov), pri čemer bo srednji motor na voljo s samodejnim in ročnim menjalnikom, medtem, ko bo bosta najmočnejša in najšibkejša izvedba na voljo le s samodejnim oziroma ročnim menjalnikom.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja