Premiera: Seat ibiza in Arona - prenova, ki 'revolucijo' prinaša v kabini

15. 4. 2021 | Jure Šujica
Deli

Oblikovalci so se tokrat le malo dotaknili zunanje podobe vozil, precej bolj pa so se dotaknili kabine, kjer so imeli sicer največ dela inženirji, zadolženi za napredne tehnologije.

Španska znamka Seat velja, čeprav se morda na prvi pogled niti ne zdi tako, za eno najbolj uspešnih evropskih znamk v tem trenutku. V zadnjih treh letih pred izbruhom Covida-19 je veljala za najhitreje rastočo avtomobilsko znamko v Evropi, hkrati pa je imela med vsemi znamkami v povprečju najmlajše kupce novih vozil. Hkrati je načrt znamke postati številka ena v Španiji, čim večji tržni delež pa doseči tudi drugod. Pri severnih sosedih, Avstrijcih tako recimo Seat spada med tri najbolj prodajane znamke na trgu, k uresničitvi načrta pa naj bi v veliki meri pripomogla tudi modela Arona in Ibiza.

Ibiza, leta 1984 predstavljen model velja za najbolj uspešen model znamke Seat, saj je od prve generacije v nakup prepričala že šest milijonov kupcev, v peti generaciji pa je na trgu že od leta 2017, kar pomeni da je bil že kar primeren čas za njeno posodobitev. A ta vsaj na prvi pogled ni bila prav obsežna. Kot pravijo pri Seatu je šlo bolj kot za revolucijo za evolucijo, ki je navzven zajela le nove žaromete – ti bodo poslej v vseh različicah svetili s pomočjo LED tehnologije – in pa v skladu z vsemi novimi modeli znamke sodoben zapis imena 'Ibiza' s pisanimi črkami.

Enakih tehnoloških sprememb je bila na področju ponudbe sprednjih žarometov deležna tudi Arona, pri kateri pa so bile spremembe sprednjega in zadnjega dela vseeno nekoliko večje. Avtomobil je namreč dobil nova odbijača, ki bosta v vseh štirih različicah opreme nekoliko drugačna, vsem različicam pa bodo skupne okrogle meglenke, nameščene pod glavnimi žarometi. Tako Ibiza kot Arona bosta sicer 'opremljeni z osveženim logotipom znamke'.

Uganka, ki je večini ne uspe rešiti: le redki najdejo napako

Precej večjih sprememb je bila na drugi strani deležna kabina vozila. Ta je bila sicer pri obeh avtomobilih, ki sta razvita na enaki osnovi precej podobona, zaradi česar so bile tudi spremembe bolj ali manj enake. Glavna med njimi je nov prostostoječi zaslon infozabavnega sistema, ki se je iz centralnega dela armaturne plošče preselil na njen vrh in tudi nekoliko zrasel. Tako bo v osnovi po diagonali meri 8,25, v največji izvedbi pa 9,2 palca – 20 odstotkov več kot prej. Ob tem sta oba avtomobila dobila tudi mehkejšo oblazinjenje armaturne plošče, spremenjene šobe za prezračevanje kabine in pa ambientalno osvetlitev.

Prenovljeni infozabavni sistem bo ponujal brezžično podporo pametnim telefonom z operacijskim sistemo OS ali Android, poimenovano Full Link.

Na področju varnosti bosta oba avtomobila prejela tri, sicer bolj ali manj poznane tehnologije, ki pa bodo precej povečali aktivno varnost v vozilu. Največja novost je sistem Travel assist, ki bo s kombinacijo delovanja radarskega tempomata in dveh sistemov za ohranjanje vozila na voznem pasu ter prepoznavanje prometnih znakov (in posledično omejitev) omogočal polavtonomno vožnjo po avtocesti. Poleg tega pa bosta oba avtomobila omogočala nadzor prometa v mrtvem kotu v razdalji do 70 metrov za vozilom in pa samodejno vklapljanje dolgega in kratkega snopa žarometov.

Čeprav si pri Seatu prizadevajo za elektrifikacijo svojih vozil (kar dokazuje tudi model e-Born, ki ga bomo na cestah lahko videli že kmalu), pa tako Arona kot Ibiza ne bosta deležni elektrificiranega pogona. Nenazadnje te opcije nimajo niti njuni bratje in sestre, zasnovane na platformi MQB A0. Namesto tega bo mogoče izbirati med tremi litrskimi turbo trivaljniki in 1,5-litrskim turbo štirivaljnikom, moč omenjenih sklopov bo znašala med 95 in 150 'konji' (70-100 kilovatov).

Hkrati bo ob zgornjih štirih motorjih na voljo še litrski trivaljnik z močjo 90 'konjev' (66 kilovatov), ki ga bo poganjal stisnjen zemeljski plin (CNG), zgolj v Ibizi pa bo na voljo še litrski atmosferski motor z močjo 80 'konjev' oziroma 59 kilovatov. Z izjemo najmanjšega Ibizinega motorja bodo sicer vsi sklopi na voljo ali z ročnim, ali samodejnim menjalnikom.

Kdaj bosta nova Arona in Ibiza na voljo na slovenskem trgu še ni znano, prav tako tudi ne cenik, pričakovati pa je, da bodo podatki, glede na to, da gre 'le' za posodobitev znani že v prihodnjih tednih.

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?