(Premiera) Sportback naposled dopolnjuje ponudbo Q5

29. 9. 2020 | Jure Šujica
Deli

Gre že za tretji model znamke Audi z oznako Sportback.

Kupejevski športni križanci so, če temu lahko tako rečemo, nemški izum, saj je bila prav Nemčija tista država, kjer so se športni terenci s kupejevsko silhueto pojavili prvi. In čeprav Audi na tem področju tedaj ni ravno oral ledine, pa je z leti predstavil največjo floto le-teh. Najprej je prišel Q2 (ki sicer ne ponuja čisto prave kupejevske silhuete), nato pa še Q8, Q3 Sportback in pa e-tron Sportback. Sedaj pa je nastopil čas, da zapolnijo še praznino v sredini modelne ponudbe.

Audi je vzel formulo, ki so jo uporabili pri zgoraj omenjenih Sportbackih in ustvaril avtomobil, za katerega pravijo, da je namenjen posameznikom, ki si na eni strani želijo družinske uporabnosti, na drugi pa uporabnost družinskega avtomobila. Zanimivo pri tem je, da je v osnovi celo malenkost daljši od klasične različice Q5, ki pred kratkim doživela posodobitev in sicer za sedem milimetrov pri dolžini 4,69 metra.

Tako kot klasični Q5 je sicer tudi novinec prejel zadnjo generacijo infozabavnega sistema MIB 3. Ta ponuja zaslon z diagonalo 10,1 palca in povsem občutljiv na dotik, zaradi česar so pri Audiju povsem odstranili bližnjične gumbe – ostal je le tisti, namenjen uravnavanju glasnosti sistema in pa premikanju med skladbami glasbenega predvajalnika. Povsem digitalna je sicer tudi instrumentna plošča premera 12,3 palcev.

Luči po meri

Posebna novost so OLED zadnje luči, sestavljene iz treh diod, vsaka izmed njih pa je razdeljena v šest segmentov, ki jih je mogoče programirati, Audi pa bo kupcem omogočil enega izmed treh svetlobnih podpisov. Vse diode tako zasvetijo s polno močjo le takrat, ko se vozilu drug avtomobil približa na manj kot dva metra. Omenjene luči sicer dopolnjujejo LED matrične žaromete, ki pa bodo rezervirani le za izvedenke s paketom opreme S-Line ali višje.

Paket asistenčnih paketov bo po pričakovanjih bogat. Zajemal bo namreč možnost samodejnega parkiranja pa tudi samodejnega zapuščanja parkirnega prostora, prilagajanje hitrosti glede na traso ceste in hitrostne omejitve, pa tudi glede na vozila pred nami s čimer naj bi bila poraba goriva nižja do 10 odstotkov.

Kupejevskemu zadku navkljub bo Q5 Sportback ponujal relativno veliko prostora tudi v prtljažnem prosotru. 510 litrov ga bo na voljo v osnovi, zgolj s pomikom zadnje klopi naprej pa ga bo mogoče povečati za 60 litrov. Ob podrtih naslonih zadnjih sedežev bo tovoru namenjenih 1.480 litrov prosotra, pri čemer so nasloni razdeljeni v razmerju 40:20:40.

Q5 bo na našem trgu predvidoma na voljo sredi leta 2021, na samem začetku pa naj bi bili na voljo z naborom bencinskih in dizelskih motorjev, pri čemer naj bi dno ponudbo predstavljal dvolitrski dizel z močjo 150 'konjev oziroma 110 kilovatov, vrh ponudbe pa bo zasedal SQ5 TDI. Večina motorjev bo elektrificirani (vsaj kot blagi hibridi), na voljo pa bo tudi priključni hibrid.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol