Premiera: Subaru BRZ v drugo napenja še več mišic

Japonski kupe ob tradicionalni motorni zasnovi prinaša večjo delovno prostornino, več navora, a tudi izboljšano vodljivost.

Premiera: Subaru BRZ v drugo napenja še več mišic (foto: Subaru) Subaru
24. 11. 2020

Majhni in cenovno dostopni športni kupeji so posebna avtomobilska vrsta, večinoma doma iz Japonske, ki je pri Subaruju v času njihove največje priljubljenosti niso poznali, a jo nato posvojili pred dobrim desetletjem v obliki modela BRZ. Ta je nastal v sodelovanju s Toyoto, ki je na svoji strani razvila model GT86 in čeprav nobenega izmed njiju na naših (in drugih evropskih) cestah ne vidimo ravno pogosto, so prodajne številke dovolj dobre, da so se Japonci odločili in pripravili novo generacijo.

Silhueta avtomobila ostaja prepoznavna že na prvi pogled: dolg pokrov motorja z majhno kabino in počasi spuščajočo se streho dajejo občutek, da je bil avtomobil ob novem sprednjem in zadnjem delu zgolj izdatno posodobljen. A resnica je povsem drugje, zato je najbolje, da se zadeve lotimo po vrsti.

Prava novost BRZ-ja in tista, ki jo bodo ljubitelji najbolj veseli se skriva pod motornim pokrovom. Dvolitrski štirivaljnik je zamenjal 2,4-litrski agregat, še vedno bokserske zasnove, postavljen vzdolžno in še vedno brez prisilnega polnjenja. Ob slabega pol litra večji prostornini bo tako ponujal tuni nekaj več moči in navora: preko šeststopenjskega ročnega – ali samodejnega – menjalnika se bo tako na kolesa prenašalo 228 'konjev' ali 168 kilovatov moči in pa 250 njutonmetrov navora – 15 odstotkov več kot prej.

Z prirastkom moči in navora pa šasija ne bi smela imeti nikakršnih težav. Po zaslugi ojačitev karoserije namreč sprednji del ponuja 60 odstotkov večjo lateralno trdnost, za 50 odstotkov pa je izboljšana tudi torzijska trdnost, zaradi česar bo avtomobil v zavojih še precej bolj okreten kot doslej. K temu bo sicer pripomogla tudi še večja uporaba aluminija, s katerim so nadomestili jeklo in tako pripomogli tudi k zmanjšanju mase vozila. Vsako kolo je sicer neodvisno vpeto v karoserijo, pri Subaruju in Toyoti pa so za blaženje spredaj in zadaj uporabili MacPhersonove vzmetne noge.

Močno pa na predhodnika spominja tudi kupejevsko utesnjena kabina z visoko postavljenim sredinskim grebenom ter prečiščeno armaturno ploščo. Ta namreč zajema le nekaj tipk za upravljanje asistenčnih sistemov, voznih programov in klimatske naprave ter infozabavni sistem diagonale osem palcev, ki ga po vrhu vsega (in na veselje številnih voznikov) ne bo mogoče opravljati zgolj preko zaslona , občutljivega na dotik, pač pa tudi preko stikal na levi in desni strani. Seveda bo nudil popolno podporo pametnim telefonom z obema najbolj razširjenima operacijskima sistemoma. Digitalna bo sicer tudi instrumentna plošča.

Prvi kupci pa bodo na BRZ-ja vseeno morali še nekoliko počakati. Vozila z začetka proizvodnega traku bodo namreč nosila modelno letnico 2022 in bodo tako na voljo šele prihodnjo jesen. A bolj kot to žalosti dejstvo, da se je Subaru odločil, da BRZ-ja ne bo ponudil evropskim kupcem. No, upanje za prihod avtomobila s Toyotino značko na motornem pokrovu medtem še vedno ostaja.