Subaru Outback je kot legendarni švicarski nož. Zelo malo se spreminja, ne ravna se po najnovejših modnih smernicah, vselej je priročen in odlikuje ga trdoživost. Seveda pa pri japonskem specialistu skrbijo, da ostaja v mladostni kondiciji. In to velja tudi za šesto generacijo.
Prvega Outbacka so na avtomobilski svet spravili že leta 1995 kot nekakšno robustnejšo in zmogljivejšo izvedbo takratnega Legacyja, potem pa je skozi leta postajal vse bolj samostojen. In kupci, ki so seveda nekoliko specifični, ga imajo po četrt stoletja še vedno radi, čeprav ni čistokrvni, ampak bolj kombijevski športni terenec, nekakšen allrounder, bi se mu reklo po angleško.
Čeprav na prvi pogled ni zelo očitno, je pri novi generaciji v primerjavi s prejšnjo veliko sprememb in tehnoloških posodobitev. Zunanja podoba je kljub nekaterim svežim elementom še vedno precej zadržana, zato je Outback hitro prepoznave in tudi pet centimetrov daljši od predhodnika. Na ta račun je nekaj dodatnega prostora pridobila potniška kabina in to seveda pomeni več udobja predvsem na zadnji klopi in nekaj dodatnih litrov prtljažnega prostora Osrednji del notranjih novosti predstavlja temeljito posodobljena instrumentna plošča, ki ima sicer še vedno analogne merilnike, toda na sredini je velik 11,6-paločni osrednji komunikacijski zaslon, ki je zaradi pokončne postavitve zanimiv tudi z oblikovnega vidika.
Pri Subaruju so se že pred časom odrekli dizelskim motorjem, ki so bili še iz obdobja, ko so hoteli na vsak način ustreči evropskim kupcem. Ker je bilo premalo zanimanja in veliko težav, so jih opustili in ostali so samo bencinski stroji. Pod Outbackovim motornim pokrovom je pričakovano samo eden od njih, znani in preizkušeni 2,5-litrski bokserski štirivaljnik.
Seveda so ga zaradi strožjih izpustnih predpisov nekoliko posodobili in zdaj razvije 124 kilovatov (169 KM), medtem, ko se območje z najvišjim navorom začne pri 4000 vrtljajih. Motor je povezan s skoraj v celoti novim brezstopenjskim menjalnikom, katerega elektronika v ročnem načinu simulira osem prestav in s simetričnim stalnim štirikolesnim pogonom. Poleg tega ima voznik na voljo več voznih načinov, tudi takšnega za zahtevnejše vozne podlage.
Glede sodobnih tehnoloških elementov za varnost in udobje je bil Outback deležen obsežne nadgradnje. Med Serijsko opremo je na primer sistem eyesight, ki s pomočjo več kamer in tipal koordinira delovanje asistenčnih sistemov. Elektronski možgani so med drugim sposobni skrbeti, da avtomobil ostaja na sredini voznega pasu, samodejno zavira v sili ob nevarnosti po potrebi samodejno obrne volan in se izogne oviri.
Nova sta tudi pomočnik za ohranjanje vozila znotraj voznega pasu ter sistem za prepoznavanje prometnih znakov s samodejnim prilagajanjem hitrosti. Poleg tega avtomobil spremlja aktivnost voznika in ga opozori, če zazna utrujenost, ter prepoznava vozniške profile in shranjene nastavitve.
Šesta generacija Outbacka bo na voljo s tremi nivoji opreme, cene na slovenskem trgu bodo v razponu od 42.300 do 47.800 evrov. Najbolj zagreti bodo novinca lahko odpeljali ob koncu aprila ali v začetku maja.
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere