Zaenkrat se je predstavil v domnevno najšibkejši izvedbi, a kot kaže ga ne na domačem, ne na evropskih trgih ne bo na prodaj
Rivalstva med Subarujem in Mitsubishijem, ki smo mu bili priča pred dvema desetletjema in več, tako v reliju, kot kasneje tudi v 'tunerski' sceni verjetno ne bomo doživeli nikoli več. Pri 'Treh diamantih' so namreč že pred časom upokojili Lancerja, Subaru pa je Imprezo povsem civiliziral. Ime WRX na drugi strani še vedno ostaja aktualno. prav tako pa se ne spreminja niti njegova vloga in pomen – in tako bo ostalo tudi v prihodnje.
Luč sveta je namreč v ZDA uzrla nova generacija športne limuzine bogatega pedigreja in motorne moči. A ne tako bogate, kot bi je pričakovali. Še vedno oblikovan kot klasična štirivratna limuzina namreč prostor nudi 2,4-litrskemu turbinsko podprtemu štirivaljniku, ki ponuja 275 'konjev' oziroma 202 kilovata moči, kar je recimo povsem enako, kot Hyundai i30 N Performance, zaradi česar je pričakovati, da bo na tej osnovi nastala đe izvedba STI.
Da WRX še ni najzmogljivejša izvedba novinca kaže tudi odsotnost velikega zadnjega krilca. A športnega karakterja mu na pogled nikakor ne manjka. Karoserijo namreč zaznamujejo podaljški odbijačev, razširitve blatnikov in pa štiri izpušne cevi – po dve na vsaki strani – ki jih obdaja velik difuzor zadnjega odbijača. No, na zadku je vseeno mogoče najti manjše krilce ali bolje rečeno podaljšek pokrova prtljažnik.
Prikrito športen karakter
Športen duh je precej diskreten tudi v kabini. Sedeži namreč niso poudarjeno športni, vseeno pa se zdi, da bodo ponujali vsaj za silo dovolj bočnega oprijema. Pred voznikom se bosta nahajala analogna instrumentna plošča in pa komaj opazno prirezan trikrak volan. Infozabavni sistem bo skrit 'v' 11,6-palčnem zaslonu, postavljenem vertikalno in bo tako bolj ali manj enak kot pri Subaruju Outback.
Medtem ko bo motor (kot običajno) samo eden, pa bosta menjalnika dva in sicer šeststopenjski ročni ter Subarujev brezskončni CVT menjalnik, ki pa bo v primeru ročnega pretikanja s pomočjo obvolanskih ročic ponujal osem 'prestav'. Ta menjalnik bo sicer del serijske opreme pri najvišjem paketu WRX GT. Omenjeni paket bo sicer zajemal tudi elektronsko nastavljive blažilnike, izbiro voznih programov in pa precej bolj športne Recaro sedeže.
Novi WRX bo na ceste zapeljal predvidoma v začetku prihodnjega leta, ob tem pa številni že komaj čakajo na izvedbo STI, ki naj bi prinesla okrog 400 'konjev' ali 300 kilovatov moči. Kdaj pa ga lahko pričakujemo v Evropi? Kot kaže ga bomo zaman čakali. Tuji mediji namreč poročajo, da naj bi Subaru WRX-a zaradi bolj ohlapne okoljske zakonodaje obdržal zgolj v ZDA. Nič bolj vzpodbudna ni na drugi strani niti izjava domačega zastopnika. Kot nam je zaupal Vladimir Crnečki, predstavnik za stike z javnostjo pri Subaru Italija, ki z vozili japonske znamke zalaga tudi naš trg, vsaj zaenkrat ne pričakujejo, da bi novinec prišel v Evropo.