Premiera: takšnega Lotusa ne bo nikoli več!

7. 7. 2021 | Jure Šujica
Deli

Avtomobil sledi načrtu Vision80, ki se bo zaključil ob 80. obletnici znamke leta 2028 in predvideva postopno elektrifikacijo. A ne pri Emiri!

Britanska avtomobilska znamka Lotus, sicer že nekaj let v kitajskih rokah, je še eno izmed zadnjih klasičnih britanskih imen, specializiranih za proizvodnjo športnih avtomobilov. Po tem, ko je znamka kar nekaj let 'videla nad prepadom' zadnja leta vztrajno sledi trendom, to pa posledično pomeni tudi pot k elektrifikaciji. Pravzaprav naj bi bil že naslednji predstavljeni avtomobil opremljen vsaj z elektrificiranim, če ne celo električnim pogonskim sklopom.

Lotus Emira (ime v prevodu pomeni vodja) s katerim Britanci nadomeščajo nedavno upokojenega Exige-a se bo zato v zgodovino vpisal z velikimi črkami, kot še zadnji Lotus za bencinske navdušence, kot še zadnji klasični Lotus. Razvit je bil namreč na aluminijasti šasiji, podobo pa je v veliki meri navdihnila električna in eksotična Evija. Ob tem so inženirji uspeli maso 4,41 metra dolgega, 1,90 metra širokega in 1,23 metra visokega avtomobila zadržati le malenkost nad 1.400 kilogrami v najbolj špartanski izvedbi.

Veliko novost so pri Lotusu pripravili na področju pogonskih sklopov. Na voljo bosta dva, pri čemer bo vrh ponudbe predstavljal 3,5-litrski, s kompresorjem podprt Toyotin V6 agregat, ki bo ponujal 400 'konjev' ali 294 kilovate moči – dovolj za pospešek do 100 kilometrov na uro v 4,5 sekundah in najvišjo hitrost 290 kilometrov na uro. Prvič po več kot desetletju pa Lotus v ponudbo uvaja povsem nov motor in sicer dvolitrski turbo štirivaljnik, Gre za agregat, ki so ga razvili v sodelovanju z AMG-jem. Kljub majhni kapaciteti bo prečno nameščen motor proizvedel kar 350 'konjev' ali 257 kilovatov moči, vendar pa bo na voljo šele prihodnje poletje.

Vendarle pravi Lotus v vseh pogledih

»Dvolitrski motor je najmočnejši vrstni štirivaljnik na svetu, podprt z AMG-jevim dvosklopčnim samodejnim menjalnikom z obvolanskimi stikali za ročno pretikanje in voznimi programi. Gre za visoko zmogljiv, po zaslugi najnaprednejše tehnologije pa tudi učinkovit agregat, ki ponuja linearno podajanje moči in nizke emisije. Po vrhu vsega so ga uglasili hišni inženirji z bogatimi izkušnjami iz Hethela, zaradi česar bo prinesel pravi Lotusov karakter,« je pojasnil vodja razvoja Gavan Kershaw in ob tem dodal, da Emira po zaslugi najširše postavljenih koles doslej ponuja tudi odlično lego na cesti. V ponudbi bo sicer tudi ročni menjalnik.

Prepoznavno lotusovska pa bo tudi notranjost avtomobila. Ta bo namreč še vedno zelo minimalistična, a hkrati bolj prestižna. Alkantare namreč ne bo manjkalo, več bo mehkega oblazinjenja, školjkasti športni sedeži pa bodo ponujali dodatno oporo in bodo nastavljivi v do 12 smereh. Tehnologije seveda ne bo manjkalo; tu je centralni na dotik občutljiv digitalni zaslon premera 10,25 palcev in pa digitalna armaturna plošča premera 12,3 palcev. Volanski obroč s prirezanim spodnjim delom bo edinstven za Emiro.

Pooblaščeni prodajalci po svetu so sicer že pričeli zbirati prva naročila in predujeme za novega športnika, na katerega pa bo vseeno potrebno še nekoliko čaka. Najbolj zagreti kupci bodo namreč svoje avtomobile prvič lahko zapodili po asfaltu šele prihodnjo pomlad, pri čemer pa bodo morali za lasten primerek odšteti (vsaj) nekaj manj 72.000 evrov.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol