Vsestranskost je srednje ime novega Porsche Taycana Cross Turismo, ki združuje električno mobilnost z uporabno vrednostjo
Ni zgolj električni športnik, ampak predvsem prostornejši "all-rounder", ki se ne bo ustrašil niti tega, če mu boste na zadek "obesili" prtljažnik s kolesi ali z njim zapeljali po razbrazdanem makadmu do vikenda v hribih. To je novi Porsche Taycan Cross Turismo. Prednosti, ki jih nova različica električnega športnika prinaša, so očitne na prvi pogled: kombijevska zasnova prinaša za 47 milimetrov več prostora nad glavami potnikov zadaj (ob 30 mm višji silhueti), za prtljažnimi vrati pa je zdaj za 446 (kakšnih 45 več od limuzine) oziroma kar do 1.212 litrov prostora za prtljago. Ob le dobrem centrimetru daljši zasnovi. Precej impresivno, kajne?
Taycan Cross Turismo prinaša vse odlike limuzinskega Taycana, torej 800-voltno arhitekturo električnega pogona, štirikolesni pogon in prilagodljivo zračno vzmetenje (serijsko), ki predvsem na slabši podlagi zagotavlja zanesljivo, udobno in dinamično vožnjo.
Že lani tretjina elektrificiranih Porschejev
Pri Porscheju so se že predlani zavezali električni mobilnosti, kar pomeni, da želijo doseči, da bo že do leta 2025 polovica vseh prodanih vozil z elektrificiranim pogonom, bodisi povsem električnim bodisi priključnim hibridnim. Ta delež pa je že lani dosegel tretjino vozil.
Pozor, visoka napetost, to je nekako skupno vsem štirim različicam Taycana. Elektrifikacija pa ne ponuja le izjemnih moči, ampak tudi dodatno moč (overboost), ki v primeru pospeševalnega programa Launch Control zagotovi še nekaj deset kilovatov dodatne moči.
Tako zmore osnovni Taycan 4 z 280 kilovati (380 'konji') med pospeševanjem doseči 350 kilovatov (476 'konjev'), močnejši Taycan 4S s 360 kilovati (490 'konji') 420 kilovatov (571 'konjev'), Taycan Turbo oziroma Turbo S, ki imata v osnovi 460 kilovatov (625 'konjev') pa v primeru overboosta 500 kilovatov (680 'konjev') oziroma kar 560 kilovatov (761 'konjev'). Precej impresivno, kajne?
Do 456 kilometrov z enim polnjenjem
Ob tem pa je doseg spoštljivo zajeten - skoraj pet metrov dolgi in skoraj dva metra široki Taycan Cross Turismo naj bi po tovarniških podatkih prevozil od 388 do 456 kilometrov. Hkrati so inženirji poskrbeli za dodaten vozni program za manj utrjene ali blatne poti, ko se Cross Turismo za 30 milimetrov bolj odmakne od tal v primerjavi z limuzinsko različico, program pa prilagodi tudi delovanje blaženja, nadzora nad zdrsom koles, vektoriranja navora, nadzora stabilnosti kot tudi prenosa moči na zadnji kolesni par.
Porsche je posebej za Taycana Cross Turismo, ki bo na ceste zapeljal letos poleti (v Nemčiji za nekaj več kot 93 evrskih tisočakov) razvil tudi prtljažnik za največ tri kolesa, ki kljub namestitvi omogoča normalno odpiranje prtljažnih vrat, sočasno pa znamka predstavlja tudi dva nova modela električnih koles, eBike Sport in eBike Cross.
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"