Toyota, ki je ponoči predstavila prvi povsem električni bZ4X, z novincem napoveduje novo dobo mobilnosti.
bZ4X, novinec z na videz zapletenim imenom, je resda zaenkrat zgolj koncept, a bo serijska različica tega povsem električnega kompaktnega SUV-a na prodaj že sredi prihodnjega leta.
Toyota je svoj prvi povsem električni model, ki ga je razvila v sodelovanju s strokovnjakom za štirikolesni pogon Subarujem, predstavila na avtomobilskem salonu v Šanghaju, z njim pa ne napoveduje le linije 15 povsem električnih modelov, pač pa tudi nov koncept mobilnosti.
Prav na to nakazuje tudi prvi del imena, saj črki bZ označujeta besedno zvezo beyond Zero, kar pravzaprav pomeni onkraj ničelnega ogljičnega odtisa, torej še več kot ogljično nevtralnost. Kot pravijo pri znamki, bodo njihovi bZ modeli na okoljski ravni prinesli koristi ne le posamezniku, pač pa družbi kot celoti.
Prav tako pa želi biti bZ4X več kot le prevozno sredstvo in naj bi ponudil izjemno izkušnjo v vožnji. Postavljen na povsem novo platformo z oznako e-TNGA, z dolgo medosno razdaljo, kolesi, postavljenimi v robove karoserije ponuja prostornost kabine na ravni modelov iz segmenta D, prav posebno pa je voznikovo delovno okolje.
In kje je volanski obroč?
Instrumentna plošča z vsemi ključnimi podatki je za boljšo vidljivost postavljena visoko na armaturno ploščo, še najbolj futurističen je volan, ki ni več volanski obroč, pač pa bolj krmilo po vzoru letalskih kokpitov. To pravzaprav odraža inovativen sistem krmiljenja brez fizičnega prenosa (steer-by-wire), ki bo prvi tovrstni pri velikoserijskih avtomobilih. Tak način omogoča nenehno prilagajanje krmiljenja voznim lastnostim s spreminjajočim se razmerjem, zato tudi ni več potrebno pretirano vrtenje.
Toyota je v razvoj pogonskega sklopa vložila več kot 20 let svojih izkušenj s področja elektrifikacije in združila moči s Subarujem. Za potrebe bZ4X so razvili povsem nov zmogljivejši baterijski sklop, odporen tudi na nižje temperature, celoto pa za še večji doseg nadgradili tudi s solarnim polnjenjem. Zmogljivost baterij naj bi sicer znašala med 50 in 100 kilovatnimi urami.
Elektromotorji tako na prednji kot na zadnji osi omogočajo tudi štirikolesni pogon, kar ni le prednost na slabšem terenu, pač pa zagotavlja več varnosti na vseh voznih podlagah. bZX4 bo sicer konkurent Volksagnovemu ID.4, Teslinemu modelu Y in Hyundaijevemu modelu Ioniq 5.
Prodali že 17 milijonov elektrificiranih vozil
Toyota namerava do leta 2025 predstaviti skupaj 15 električnih modelov, od teh jih bo 7 del družine bZ, katerih namen je predvsem uporabnikom konvencionalnih avtomobilov omogočiti enostaven prehod v električno mobilnost z vsemi prednostmi, ki jih ta ponuja. V Evropi računajo do leta 2025 na prodajo več kot 70 odstotkov hibridov, več kot 10 odstotkov priključnih hibridov in več kot 10 odstotkov avtomobilov brez emisij, tako povsem električnih avtomobilov kot modelov s pogonom na gorivno celico.
Toyota je namreč doslej prodala že več kot 17 milijonov avtomobilov z elektrificiranim pogonom in tako prihranila približno 140 milijonov ton ogljikovega dioksida. Med letoma 2010 in 2019 je elektrifikacija pogona Toyoti omogočila znižanje izpustov ogljikovega dioksida za približno 22 odstotkov.
Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji