Premiera: Toyota Land Cruiser - po 14 letih končno povsem nova

2. 8. 2021 | Jure Šujica
Deli

Zasnova z letveno šasijo ostaja podobna kot doslej, sicer pa je avtomobil povsem nov - in precej lažji!

Toyota Land Cruiser velja v avtomobilskem svetu za pravi fenomen. Gre namreč za avtomobil, ki ga kupci, po tem, ko si omislijo prvega, zlepa ne prodajo, kar je tudi razlog za majhno ponudbo na trgu rabljenih vozil – ter posledično visoko ceno. A kdor bo s prihodnjim letom kupil novega, bo za po več kot desetletju deležen povsem novega avtomobila, saj so pri Toyoti predstavili novo generacijo, prvo po letu 2007.

Da gre za povsem novo generacijo, sicer šele šesto v seriji 'udobnejših' Land Cruserjev, ki so jo uvedli leta 1967 (Land Cruiserji prve generacije pa so na trgu že od leta 1951) dokazuje tudi nova oznaka; J200 je nadomestila J300, spremembe pa so opazne že v sami zasnovi. Čeprav šasija ostaja letvena, pa je na eni strani 20 odstotkov bolj toga, na drugi pa lažja. Celoten avtomobil bo lažji za kar 200 kilogramov, pa tudi teža in težišče bosta postavljena/razporejena bolj optimalno. Pogonski sklop bo namreč ob enakih dimenzijah vozila kot pri predhodniku postavljen 70 milimetrov bolj nazaj in 28 milimetrov nižje.

Bolje razporejena teža bo prinesla tudi boljše zmogljivosti na terenu, a novosti so na tem področju še precej bolj obsežne. Tu bo namreč nov hidravlični krmilni sistem, hidravlični zavorni sistem z elektronskim nadzorom za močnejše in bolj linearno zaviranje, Torsenov zadnji diferencial z omejenim zdrsom, pa tudi novo vzmetenje, kjer največjo novost predstavljajo dvojne vilice na sprednjem delu in toga prema zadaj. V izvedbi GR Sport bo ob tem na voljo tudi sistem E-KDSS, ki bo s pomočjo elektronike samodejno skrbel za uravnavanje oziroma stabilizacijo vozila na vsakem kolesu posebej ter sprednjo elektronsko zaporo diferenciala.

Sicer pa bo pri terenski vožnji pomagala tudi sodobna tehnologija in asistenčni pripomočki. Voznik bo tako lahko izbiral med kar šestimi voznimi programi, ki bodo skrbeli tudi za ustrezno izbiro prenosov štirikolesnega pogona. Na drugi strani bodo tu še kamere, tudi tista ki bo skrbela za podajanje slike izpod vozila, vse funkcije pa bodo (proti doplačilu) na voljo na kar 12,3 palcev velikem zaslonu. Na sredinskem delu bodo sicer na voljo tudi vsi preostali podatki za terensko vožnjo.

Notranjost avtomobila bo po obljubah proizvajalca prostorna in udobna, saj bo polna odlagalnih mest, opremljena pa tudi z ogrevanimi ter hlajenimi sprednjimi (v dražjih izvedbah pa tudi zadnjimi) sedeži. Ob tem so pri Panasonicu poskrbeli za posebno filtracijo zraka, potnikom pa bo na voljo tudi hladilni predal.

Medtem, ko se pri Toyoti bolj ali manj odpovedali dizlom v osebnih avtomobilih, pa Land Cruiser ostaja na voljo le s klasičnim bencinskim in klasičnim dizelskim motorjem. Prvi bo s prostornino 3,5 litrov ponujal 416 'konjev' (305 kilovatov), drugi, 0,2 litra manjši pa 309 'konjev' ali 227 kilovatov moči. Oba sta pri tem šestvaljnika V-zasnove ter podprta z dvema turbopuhaloma, za prenos moči pa bo skrbel 10-stopenjski menjalnik.

Toyota bo Land Cruiserja uradno predstavila 21. avgusta, tedaj pa bodo tudi razkrili, kdaj bo na voljo pri trgovcih. Kljub temu pa je cenik za japonski trg že razkrit. Za bencinsko izvedbo bo potrebno odšteti med 5,1 in 7,7 milijonov jenov oziroma 39.300 evrov in 59.300 evrov, dizelski izvedenki, ki bosta na voljo zgolj v petsedežni izvedbi in z najvišjima stopnjama opreme pa bosta stali 7,6 in 8 milijonov evrov (58.500 in 61.600 evrov).

Novo na Metroplay: "Ne obstaja tema, o kateri se ne bi smeli šaliti!" - Lado Bizovičar | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem