Premiera: Tudi Volvo se podaja v segment 'kupejev' nove dobe

3. 3. 2021 | Jure Šujica
Deli

Novinec bo nosil oznako C40, tako kot njegovega brata XC40 pa ga bo poganjala elektrika

Pri Volvu, ko pride do poimenovanj svojih modelov – čeravno pri tem niso najbolj domiselni – že desetletja uporabljajo izdelan sistem, po katerem velja, da avtomobili s črko S v imenu spadajo med limuzine (oziroma sedane), tisti s črko V med kombije, tretji, ki imajo v imenu črki X in C med križance, za kupeje, kjer v zadnjih letih niso imeli predstavnika, pa je rezervirana črka C. A novi C40 vseeno ni klasičen kupe, kakršnih smo v zgodovini znamke videli kar nekaj.

Švedi so namreč naslednja avtomobilska znamka, ki je podlegla trendu kupejevsko oblikovanih križancev s štirimi oziroma petimi vrati, vendar pa so se tega lotili v svojem slogu. Kot namiguje že ime gre namreč za model, osnovan na enaki platformi, kot XC40, kar pa pomeni, da bo šlo za izključno električen avtomobil, s polnim imenom C40 Rechargable. A na poti do čistejše prihodnosti so pri Volvu naredili še korak naprej.

Avtomobil, ki bo lahko z enim polnjenjem po zaslugi baterijskega sklopa z zmogljivostjo 78 kilovatnih ur naredil do 420 kilometrov, ponujal pa bo 300 kilovatov moči, bo namreč prvi Volvo, pri katerem ne bo uporabljeno usnje. Švedi so se namreč odločili, da pristop, s katerim želijo prikazati spoštljivejši odnos no narave in udobja, zaradi česar bodo na sedeže, volan in prestavno ročico raje namestili prevleke iz sintetičnih materialov.

Znanstvenike osupnile veverice, ki so spremenile vedenje: postale so mesojede

Kabina vozila bo sicer zelo podobno oblikovana kot pri modelu XC40, bodo pa imeli potniki v njej že serijsko dostop do storitev Google Maps, Google Assistant in Play, kar je rezultat sodelovanja švedske znamke z ameriškim računalniškim gigantom. Mimogrede, potnikom bo v 4.431 metra dolgem avtomobilu na voljo tudi 444 litrov prtljažnega prostora: 413 litrov zadaj ter 31 spredaj.

Volvo C40 bo tako prvi izključno električno gnani avtomobil znamke Volvo, hkrati pa ga bo mogoče naročiti le preko spleta. Kdaj ga bo mogoče naročiti, sicer še ni znano, je pa zato jasno, da bo proizvodnja v belgijskem Ghentu stekla jeseni.

S predstavitvijo modela C40 pa Volvo počasi zaključuje staro in odpira novo poglavje. Glede na to, da so že pred časom ukinili proizvodnjo dizlov, hkrati pa napovedali, da bodo s hibridnimi pogonskimi sklopi opremljeni vsi njihovi modeli, je bilo le še vprašanje časa, kdaj bodo naredili prehod na izključno električno gnane avtomobile. V polovični meri naj bi se to zgodilo že do leta 2025, po letu 2030 pa bo povsem ukinjena proizvodnja bencinskih motorjev.

Novo na Metroplay:  Novinar izza nagrade | N1 podkast s Suzano Lovec