Ne le oblikovalskih elementov, po večjem bratu je povzel tudi veliko tehnoloških rešitev.
Polo. Če vprašate Britance, kaj je to, vam bodo z velikim ponosom začeli razlagati o športu s konji, kiji in žogico, ki se kotali po tleh. Če boste pa na drugi strani z enakim vprašanje pristopili do povprečnega Evropejca, ali celo Nemca, pa bo pogovor najverjetneje stekel v avtomobilsko smer in istoimensko uspešnico znamke Volkswagen, ki se je doslej dokazala že kar 18-milijonkrat, še večkrat pa se bo lahko v prihodnjih letih – tudi po zaslugi nekoliko bolj športnega značaja. A o tem nekoliko kasneje.
Po štirih letih je namreč Polo: tako kot njegovi koncernski sestri, izdelani na isti platformi – Seat Ibiza in Škoda Fabia – doživel konkretno pomladitev in marsikdo bi na prvi pogled pomislil, da gre pravzaprav za povsem nov avtomobil. Sprednji del vozila je namreč povsem nov, to pa vključuje nov odbijač, nove žaromete – ki bodo v serijski izvedbi svetili v LED tehniki, za doplačilo pa bodo na voljo tudi pametni LED matrični žarometi – po zgledu Golfa in ID.3 pa bo novi Polo opremljen tudi z LED svetlobnim pasom v maski hladilnika.
Morda še nekoliko več sprememb bo na drugi strani deležen zadek avtomobila. Poslovile so se namreč enojne luči v blatnikih, oblikovalci pa so mu namesto njih namenili deljene, ki se po zgledu Golfa zajedajo v zadnja vrata. Ta bodo sicer napis 'Polo' namesto na spodnjem robu nosila na sredini, tik pod logotipom znamke. Tudi tu bodo LED luči na voljo v vseh paketih opreme.
Da gre skoraj za nov avtomobil pa daje slutiti tudi notranjost vozila. Pri Volkswagnu so namreč zatrdili, da so velik del plastičnih delov kabine zamenjali z novimi, na otip mehkejšimi (plastičnimi) oblogami. Na drugi strani pa je posodobitev v veliki meri minila tudi v znamenju elektrifikacije. Centralni zaslon infozabavnega sistema bo namreč poslej meril 9,2 palca, digitalizirana pa bo tudi instrumentna plošča.
Hkrati so se v veliki meri poslovila bližnjična stikala, nadomestile pa so jih na dotik občutljive površine, kot je recimo drsnik za upravljanje klimatske naprave – koncept, ki ga lahko spremljamo pri bolj ali manj vseh novih in prenovljenih vozilih koncerna Volkswagen, najprej pa smo se z njim srečali v Golfu.
In ko že ravno govorimo o tehnologiji: novi Polo bo po zaslugi asistenčnih sistemov tudi precej bolj varen. Namenili so mu namreč sistem za ohranjanje voznega pasu, sistem za zaznavanje vozil v mrtvem kotu, hkrati pa bo opremljen tudi z novim prilagovljivim tempomatom, ki bo sposoben prilagajati hitrost glede na omejitve in traso ceste; prepoznal bo lahko celo bližajoča križišča. V kombinaciji z drugimi asistenčnimi sistemi bo tako že dosegel standarde avtonomne vožnje druge stopnje. Na področju pasivne varnosti bo medtem največjo novost predstavljal sredinski varnostni meh v prvi vrsti.
Na področju pogona večjih novosti še naprej ne bo. Tu si bo Polo tehniko delil z že omenjeno Ibizo, kar pomeni, da dizelskih motorjev še naprej ne bo v ponudbi, prav tako pa tudi ne električnega pogona – za tiste, ki si tega želijo bodo pri Volkswagnu poskrbeli s povsem novim avtomobilom, manjšim bratom ID.3, ki bo po tej logiki nosil ime ID.2. Kupci Pola bodo tako lahko izbirali med litrskimi trivaljniki z močjo od 59 do 81 kilovatov (80-110 'konjev'), v ponudbo pa bo po začetku prodaje prišla tudi izvedba z močjo 66 kilovatov (90 'konjev'), ki jo bo lahko poganjal stisnjen zemeljski plin.
1,5-litrskega motorja tako ne bo v ponudbi, oziroma bo na voljo le za tiste voznike, ki si želijo nekoliko bolj dinamične vožnje. Služil bo namreč kot osnova za izvedbo Polo GTI, ki bo na voljo nekoliko kasneje, pri Volkswagnu pa so medtem že razkrili, da bo ponujal 152 kilovatov oziroma 207 'konjev' moči. Za tiste, ki si bodo želeli le nekoliko bolj dinamičnega videza pa bo prvič doslej na voljo paket opreme R-Line.
Prenovljenega Pola bo Volkswagen proizvajal v dveh tovarnah, v španski Pamploni in pa v Južni Afriki, prvim kupcem pa bo na voljo v prihodnjih tednih, pri čemer pri Volkswagnu napovedujejo, da se bodo cene v Nemčiji pričele pri 16.900 evrih. Seveda pa bodo cene močno variirale, saj bo kupcem omogočena velika mera personalizacije vozil.
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del