Premiera:drugi glasnik nove Porschejeve dobe se predstavlja

26. 8. 2020 | Jure Šujica
Deli

Po Taycanu elektrifikacija postaja vse bolj pomemben člen tudi pri modelu Panamera. A ne (zgolj) zaradi skrbi do okolja.

Športne limuzine so kategorija, ki na prvi pogled združujejo dva, na videz popolnoma nasprotujoča si koncepta: športno vožnjo in prevoz (štirih) oseb. Kljub temu pa jih na trgu lahko spremljamo že dolga leta, zadnje desetletje pa je med najbolj uspešnimi tudi Porsche Panamera, ki trenutno velja za enega najpomembnejših modelov znamke. Tudi zato, ker velja za enega najbolj brezkompromisnih ter naprednih avtomobilov v svojem razredu. S prenovo pa so pri Porscheju naredili še korak naprej.

Iz oblikovnega vidika, kot smo lahko opazili že med postavljanjem najhitrejšega kroga na dirkališču Nürburgring, kjer se je pojavil še delno zakrit avtomobil, večjih sprememb kupci ne bodo deležni. Zgolj sprednji odbijač (iz pred tem opcijskega paketa Sport design) in pa zadnje luči sta elementa, ki so se ju lotili spremeniti v Porschejevem oblikovalskem studiu, pri čemer pa je prvi pri modelu Panamera Turbo S nekoliko drugačen kot pri vseh preostalih.

Bistvo vseh sprememb se torej skriva pod motornim pokrovom oziroma v sferi električnega dela pogonskega sklopa. Ta namreč v priključno-hibridni 4S E-Hybrid izvedbi ponuja za kar 30 odstotkov večji električni doseg, skupno 54 kilometrov. Bencinski motorja v izvedbah Turbo S in GTS sta na drugi strani dobili prirastek na moči, ki znaša med 20 in 80 'konji', osnovni šestvaljnik pa je ostal nespremenjen.

Čeprav pri Porscheju govorijo o večjem električnem dosegu, pa Oliver Blume, generalni direktor Porscheja v isti sapi, da je primarni cilj elektrifikacije večja moč, večja zmogljivost. Tudi zato je koncept e-performance eden izmed ključnih vodil Porscheja za prihodnost. Pričakuje namreč, da bo do leta 2025 vsak drugi prodan Porshe opremljen z elektrificiranim pogonskim sklopom, velik del med njimi pa naj bi bilo prav Panamer.

Da pa ne bi ostalo zgolj pri karoserijskih in pogonskih izboljšavah, pa so pri Porscheju poskrbeli tudi za nadgradno notranjosti – kjer Porschejev infozabavni sistem PCM na večjem zaslonu ponuja še nekatere dodatne funkcije – in pa asistenčnih sistemov, združenih pod skupno ime Porsche InnoDrive.

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?