Peugeot 208 je eden najpomembnejših modelov francoske znamke, kar kaže tudi prodaja pri nas. Od leta 2012, odkar je na trgu pod omenjeno oznako, jih na slovenske ceste zapelje v povprečju 800 na leto. Kaj je torej novega?
Peugeotova zgodba o uspehu nadaljuje tisto, kar so pred letom 2012 pisali modeli 205, 206 in 207. Dinamičen in uporaben malček je nekoliko drugačen od konkurence, kot so tudi ostali Peugeoti. In če se za trenutek obrnem na naslov. Ja. Zadosti skoraj vsem, saj je atraktiven, okreten, (dovolj) prostoren, hkrati pa vsestranski, predvsem s prenovljeno motorno ponudbo. Pojdimo k podrobnostim, za začetek k najbolj očitnim.
Prednji del je povsem nov
Navzven je takoj opazen povsem posodobljen sprednji del. Glede na to, da je celostna podoba znamke že nekaj časa prenovljena, je bil čas tudi za 208, da dobi nov izgled. Tako sta povsem nova žarometa in pa odbijač, ki ima sedaj tri navpične dnevne LED luči na vsaki strani. Gre seveda za kremplje, kaj pa drugega. Povsem nova sta tudi maska in pa Peugeotov logotip, nad masko pa je napis 208.
V skladu z novo celostno podobo znamke je spremenjen tudi slog pisave vseh napisov na avtomobilu. Posodobili so paleto platišč in uvedli novo, lansirno barvo, imenovano rumena Agueda (to je barva avtomobila na fotografijah).
Notranjost v slogu prednika, toda sodobnejša
Peugeotov i-Cockpit je bil prav tako deležen osvežitve. Nov je 10 palčni sredinski zaslon (serijski že v osnovnem paketu Active), ki ga poganja povsem nov infozabavni sistem. Slednji je na voljo z napredno in povezljivo navigacijo (prometne informacije, bencinski servisi, vreme, ...), je bolj ergonomičen in intuitiven, hkrati pa je, skupaj z instrumentno ploščo, povsem prilagodljiv. Instrumentna plošča je digitalna od drugega paketa naprej (2D pri Allure in 3D pri GT), medtem ko ostaja majhen, športen volan in pa klavirske tipke pod zaslonom.
Motorna paleta je sestavljena iz bencinske, hibridne in električne ponudbe, v vsakem sklopu pa sta na voljo po dva motorja. Bencinsko ponudbo sestavljata dva 1.2 PureTech motorja s 55 oziroma 74 kilovati (75 in 100 konjskimi močmi), hibridno pa 74 in 100 kilovatna motorja (100 in 136 konjskih moči).
Prvič na voljo tudi hibridni pogon
Slednja sta na voljo le s samodejnim menjalnikom e-DCT. Gre za nov, šest stopenjski menjalnik z dvojno sklopko in vgrajenim elektromotorjem (oziroma generatorjem), ki pa je zmožen zagotavljati tudi povsem električno vožnjo. Glede na zgolj 1 kWh zmogljivosti seveda ne zmore daljših voženj, predvsem pri mestni vožnji in kolonah pa zna kar pogosto nadomestiti trivaljnik. Kako se pogonski sklop obnese v praksi pa kasneje, ko ga bomo v uredništvu tudi bolj resno preizkusili.
Električni pogon ostaja, zdaj zmogljivejši
Tudi na električnem polu je v Peugeotu 208 prisotna novost. Nov električni motor zmore namreč 115 kilovatov (156 konjskih moči) in ima deklariran doseg (po WLTP) 410 kilometrov. Vgrajeno ima 400 Voltno baterijo nove generacije, s kapaciteto 54 kWh. Kljub temu pa so, za tiste, ki bi radi na račun moči in dosega prihranili približno dva tisočaka, obdržali tudi dosedanji pogonski sklop s 100 kilovati moči (136 »konjev«) in 50 kWh baterijo, ki pa ima doseg krajši za 48 kilometrov.
Peugeot 208 je s prenovo postal aktualen, glede na trenutno podobo znamke. Morda na prvi pogled majhna, a še kako pomembna novost, je zagotovo prenova vmesnika infozabavnega sistema. Ta je, tudi v praksi, precej bolj odziven in pregleden in posledično tudi bolj uporaben, kar bodo še posebej cenili kupci, ki so nekaj časa že preživeli tudi s prejšnjo generacijo sistema.
Sicer pa na splošno dvesto osmica ostaja resen igralec v segmentu, ki mu je že kazalo »izumrtje«, a se očitno ponovno prebuja. In Peugeot 208 bo v taki obliki zagotovo še kako živ.
Preberite še:
- To je 7 najcenejših avtomobilov z avtomatskim menjalnikom pri nas!
- Test: Peugeot 208-e GT - Pravi naslednik 205-ice GTi?