Kratki test: Mazda 6 Karavan CD 175

Če je pred dobrim letom Mazda na trg poslala oblikovno prenovljeno šestico, so jo zdaj še tehnično izpilili.

Čeprav je generacijska osnova aktualne Mazde6 stara že pet let, je model doživel že kar nekaj sprememb. Oblikovno še vedno prisegajo na zdaj že uveljavljen KODO oblikovalski jezik, a je skozi prenove šestica dobila bolj oster in agresiven videz. Zadnja prenova, ki je doletela Mazdo6, je bolj tehnične narave. Kot največjo novost pri Mazdi izpostavljajo sistem, ki naj bi avtu občutno izboljšal vozno dinamiko. Skupek elektronskih pomagal pod imenom G-Vectoring Control naj bi prek tipal, ki se uporabljajo za stabilizacijsko elektroniko, zaznaval dogajanje pod kolesi ter posledično vplival na razporeditev navora glede na to, katero kolo ima največ oprijema. V praksi je delovanja sistema praktično nemogoče zaznati, a to ne spremeni dejstva, da se Mazda6 pelje odlično.

Odličen pa ostaja tudi motor, ki je poganjal testno šestico. Štirivaljni turbodizel s 129 kilovati je tudi doživel rahlo prenovo, a ta mu ni prinesla dodatnih moči, temveč nekaj vgrajenih elementov, ki skrbijo za boljše zvočno udobje, manj tresljajev ter mirnejši tek. Namenili so mu šeststopenjski ročni menjalnik, ki sicer deluje odlično, a vseeno smo mnenja, da avtomobilu z najmočnejšim motorjem in najrazkošnejšo opremo vseeno bolje pristaja samodejni menjalnik.

V notranjosti bo lažje zaznati spremembe, saj je prenova vidna tudi očem. Voznikovo delovno okolje je rahlo spremenjeno, a vse to zaradi vgradnje izboljšav, namenjenih vozniku. Volanski obroč je malce spremenjen (zdaj je tudi ogrevan), informacijski zaslon med merilniki je izboljšan in ponuja več podatkov v boljši grafiki in ločljivosti, enako pa velja za projicirni zaslon. Ta sicer še vedno prikazuje podatke na majhnem zaslonu, in ne na vetrobranskem steklu, a je zdaj opremljen z več podatki o vožnji. Izboljšani so tudi nekateri varnostni sistemi. Ker je Mazda6 zdaj dobila večnamensko kamero, je sistem samodejnega zaviranja aktiven že pri hitrosti 80 kilometrov na uro, poleg avtomobilov pa mu uspe zaznati tudi pešce, ki zaidejo na cesto. Oblikovno in uporabniško notranjost ostaja nespremenjena, a glede na pozitivne uporabniške izkušnje iz preteklosti večjih sprememb niti ni bilo treba storiti. Dizajnersko je ambient res nekoliko zadržan, zato pa so materiali prijetni in kakovostni. Višjerasli vozniki bodo imeli malce težav s kratkim vzdolžnim pomikom sedeža, a zato bo zadaj prostora toliko več.

Znanstvenike osupnile veverice, ki so spremenile vedenje: postale so mesojede

Nova šestica se z naborom opreme, materiali in tehničnim napredkom, ki ga je doživela s prenovo, zagotovo spogleduje s premijskim razredom. In ves ta preskok je storjen brez sprememb v ceniku, kar Mazdo6 vsekakor uvršča med avtomobile z značko 'smiseln nakup'.

besedilo: Saša Kapetanovič
foto: Saša Kapetanovič

Novo na Metroplay:  Novinar izza nagrade | N1 podkast s Suzano Lovec