Prenovljena Astra le še z 1,5- (in manj) litrskimi motorji

31. 8. 2019 | Jure Šujica
Deli

Največji poudarek so pri razvoju novinke namenili ekologiji in znižanju izpustov CO2, kar za petino.

Opel Astra v vse manj popularnem razredu kombilimuzin velja za enega bolj prepoznavnih avtomobilov na vesti, ki je nenazadnje v aktualni podobi osvojil tudi naziv Slovenski avto leta 2016. Nenazadnje je v letu 2018 postal 20. najbolje prodajani osebni avtomobil v Sloveniji, hkrati pa peti v svojem razredu. A prodaja je lansko leto v primerjavi z letom pred tem nekoliko upadla, kar pa bi prenova morda lahko spremenila.

No, na prvi pogled prenova ni ravno obsežna; gre še za eno izmed tistih posodobitev, kjer z vizualnega vidika razlike najlažje opazimo, če postavimo staro in novo generacijo drugo ob bok drugi. A pri Oplu poudarjajo, da so spremembe vseeno tu, poznajo pa se najbolj pri številkah ziroma tehničnih podatkih. Prenovljena podoba namreč prinaša nekoliko nižji koeficient zračnega upora, ki je z vrednostjo 0,26 najnižji v tem avtomobilskem razredu. Pri karavanski izvedbi, ki ostaja v ponudbi je ta vrednost še nekoliko nižja.

Opel že pobira naročila

Nizek zračni upor prinaša, še posebno pri višjih hitrostih nekoliko manjšo porabo goriva. So se pa vprašanja porabe in izpustov lotili še na drugem področju, pri motorjih. Na voljo bodo namreč le 1,2-litrski bencinski turbo trivaljniki (trije z močjo od 80 do 107 kilovatov oziroma 105-145 'konjev') in pa dva dizla s prostornino 1,5 litra ter močjo 77-90 kilovatov (105-122 'konjev'). Ob tem pri Oplu poudarjajo, da so z novim pogonskimi sklopi, ki so sicer v celoti sad razvoja koncerna PSA v povprečju za 21 odstotkov zmanjšali izpuste CO2, ki naj bi tako znašali med 117 in 147 gramov na prevožen kilometer, kar pa je v skladu s pričakovanji EU, ki predvideva, da bodo novi avtomobili leta 2021 v povprečju v zrak izpustili 134 gramov CO2 na prevožen kilometer.

Notranjost večjih presenečenj ne prinaša, bo pa tako kot nekateri drugi tehnični elementi vozila dobila nekaj nadgradenj. Iz modela Insignia bo tako prišel novi info-zabavni sistem z zaslonom premera osem palcev, ki bo opcijsko povezan z avdio sistemom znamke Bose, sestavljenim iz 13 zvočnikov, vključujoč nizkotonec. Sicer pa je novinko že moč naročiti, pri čemer se cene v Nemčiji, vključujoč tamkajšnji 19-odstotni davek, začenjajo pri 19.990 evrih za kombilimuzino, medtem ko je karavanska izvedba še za tisočaka dražja.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja