Prenovljeni Ford Mondeo svoje bistvo skriva pod kožo

18. 1. 2019 | Jure Šujica
Deli

Limuzina srednjega razreda pod pokrovom motorja skriva precej posodobljen hibridni pogonski sklop.

Usoda Fordove edine limuzine (in seveda tudi karavana), modela Mondeo, je bila lani večkrat v ospredju. Ob vseh spremembah, ki jih želijo izpeljati pri Fordu – vse z namenom izboljšanja povprečnih poslovnih rezultatov – se je v javnosti pojavljala tudi možnost, da bi omenjeni model avtomobila enostavno umaknili iz ponudbe. A to se očitno vsaj še nekaj časa ne bo zgodilo, saj je Ford na avtomobilskem salonu v Bruslju (in ne v domačem Detroitu, kjer te dni poteka še zadnji salon NAIAS v januarskem terminu) predstavil posodobljeno različico modela.

Posodobitev je bil leta 2015 predstavljeni model avtomobila deležen že na zunanjosti, a so te pravzaprav še najmanj očitne. Te namreč zajemajo zgolj nekoliko spremenjeno masko in odbijač pri različicah ST, Vignalle in Titanium ter spremenjene sprednje dnevne luč, meglenke in zadnje luči, tako pri karavanski različici kot pri limuzini. Pri Fordu pri tem radi dodajo, da bodo imeli vozniki po novem na voljo še precej več možnosti prilagoditve zunanjega videza z bogatejšega izbora platišč.

En hibrid, en bencinar in trije dizli

Glavna novost je tako prenovljen hibridni pogonski sklop, ki bo na voljo tako v karavanu kot v limuzini. Gre za klasičen hibridni pogonski sklop, ki energije ne pridobiva prek električne polnilnice, ampak baterijski sklop z zmogljivostjo 1,4 kilovatne ure polni izključno z rekuperacijo zavorne energije. Pri Fordu trdijo, da naj bi sistem 'ujel' do 90 odstotkov vse zavorne energije, ki bi sicer šla v nič, rezultat te pa je nizka poraba, ki naj bi pri dvolitrskem bencinskem motorju znašala med 4,2 in 4,4 litra (odvisno od karoserijske različice), izpusti CO2 pa naj bi se gibali okoli 100 gramov na vsak prevožen kilometer. Osnovo zanj bo sicer prispeval dvolitrski bencinski motor, skupna moč pa bo znašala 184 'konjev' oziroma 135 kilovatov.

Poleg hibrida bo Ford Mondea po novem ponujal z že obstoječim 1,5-litrskim bencinskim motorjem in trojico novih dvolitrskih dizlov. Njihova moč bo znašala med 120 in 190 'konji' (88 in 140 kilovati), na voljo pa bodo s šeststopenjskim ročnim menjalnikom oziroma novo osemstopenjsko avtomatiko. Slednjega bo mogoče po zgledu preostalih modelov znamke upravljati prek vrtljivega gumba na sredinski konzoli.